جریمه ۱٫۱ میلیاردی شرکت اوبر بخاطر عدم ارائه خدمت به یک زن نابینا - تکفارس 
جریمه ۱٫۱ میلیاردی شرکت اوبر بخاطر عدم ارائه خدمت به یک زن نابینا - تکفارس 
جریمه ۱٫۱ میلیاردی شرکت اوبر بخاطر عدم ارائه خدمت به یک زن نابینا - تکفارس 

جریمه ۱٫۱ میلیاردی شرکت اوبر بخاطر عدم ارائه خدمت به یک زن نابینا

محمدحسین فرقانی
۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - 19:52
جریمه ۱٫۱ میلیاردی شرکت اوبر بخاطر عدم ارائه خدمت به یک زن نابینا - تکفارس 

در سال ۲۰۱۴، طی شکایتی که بر شرکت رفت و آمد اوبر (Uber) به‌خاطر تبعیض علیه افراد نابینا و کم‌بینا وارد شد، آن‌ها را موظف به پرداخت ۲٫۶ میلیون دلار کرد.

با این حال، اخیراً دوباره مسائل قضایی جدید حول محوریت تبعیض این شرکت در برابر افراد نابینایی که از سگ‌های راهنما برای رفت و آمد استفاده می‌کنند، مطرح شد و این شرکت را مجبور کرد تا ۱٫۱ میلیون دلار دیگر بپردازد. این مبلغ به زنی نابینا تعلق می‌گیرد که به گفتهٔ خودش، ۱۴ بار توسط راننده‌های شرکت اوبر، به‌خاطر همراهی سگ راهنمایش، مورد تبعیض قرار گرفته و این موضوع به دیر رسیدن به شغلش، از دست دادن جشن تولدش، نرسیدن به جلسات آخر سال کریسمس در کلیسا و چندین موقعیت دیگر منجر شده.اوبر

به گفتهٔ سان فرانسیسکو کرونیکل (The San Francisco Chronicle)، شرکت اوبر پس از رخ دادن اتفاقات این‌چنینی جریمه‌ای برای رانندگان خود در نظر نگرفته و به‌راحتی به آن‌ها اجازهٔ تبعیض علیه افراد نابینا را داده‌است.

هم‌چنین لازم است ذکر شود لیسا اروینگ (Lisa Irving)، زنی که تبعیض‌های ذکرشده بر روی او اعمال شده بودند نیز، ناگهان میلیونر نخواهد شد. قاضی این پرونده ۳۲۴٫۰۰۰ دلار را به‌عنوان خسارت برای او در نظر گرفته و باقی مبلغ جریمه (که چیزی حدود ۸۰۵٫۰۰۰ دلار می‌شود) را به باقی هزینه‌های قانونی مربوط به این پرونده اختصاص می‌دهد.

اروینگ در مصاحبه‌اش با خبرگزاری کرونیکل چنین می‌گفت که در یکی از این موارد، وقتی رانندهٔ اوبر به محل مبدأ سفرشان رسید و فهمید او با خود یک سگ به‌همراه دارد، به‌شدت عصبانی شد و از ارائهٔ سرویس به آن‌ها سر باز زد. به نقل از اروینگ، آن راننده حتی آن‌ها را تهدید به رهایی کنار خیابان کرد. این از معدود دفعاتی نیست که راننده‌ای حاضر به سوار نمودن اروینگ و سگش نبوده. به گفتهٔ این زن، او حداقل ۶۰ بار توسط رانندگان طرد شده.

حال، پس از تمام حواشی و شکایت‌هایی که در طی این چند سال مطرح شد، شرکت اوبر تصمیم گرفته تا از این پس، پشتیبانی ویژه‌ای برای افرادی که به‌همراهشان سگ راهنما دارند، ارائه کند. قوانین جدید وضع‌شده از سوی این شرکت با استفاده از این لینک به زبان انگلیسی قابل مشاهده است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید