دادخواست اوبر در دادگاه عالی نیویورک رد شد - تکفارس 
دادخواست اوبر در دادگاه عالی نیویورک رد شد - تکفارس 

دادخواست اوبر در دادگاه عالی نیویورک رد شد

سجاد اسدی
۱۳ آبان ۱۳۹۸ - 14:37
دادخواست اوبر در دادگاه عالی نیویورک رد شد - تکفارس 

دادخواست اوبر بر قانون محدودیت جذب راننده جدید توسط این شرکت که برای اولین بار در نیویورک مطرح شد، حالا رد شده است.

این قانون که در آگوست سال ۲۰۱۸ وضع شد، صدور مجوز رانندگی اوبر برای رانندگان جدید را تا ۱۲ ماه به حالت تعلیق درآورد. شرکت اوبر در تلاش بود تا از اعمال این قانون جلوگیری کند و اجازه ندهد که افکار عمومی به سمت دائمی کردن این قانون هدایت شود. مسئله‌ای که رخ دادن آن دور از انتظار نیست و به‌ عنوان مثال در آگوست گذشته، نیویورک تاکسی و کمیسیون لیموزین رأی خود را برای افزایش مدت اعمال این قانون و تعلیق بیشتر اوبر صادر کردند.

لایل فرانک، قاضی دادگاه عالی ایالتی نیویوک در رابطه با رد حکم تعلیق اوبر نوشت:

استدلال‌های ارائه‌شده توسط اوبر برای تعلیق آن مبنی بر اینکه مراجع قانونی بیش‌ازحد درگیر اجرای قانون شده‌اند و این مسئله باعث ایجاد اختلاف میان طرح‌های قیمت‌گذاری مراجع قانونی نیویوک شده، مرا قانع نکرد.

این قانون بخشی از یک بسته گسترده قانون‌گذاری بود که در تابستان سال ۲۰۱۸ توسط شورای شهر نیویورک به تصویب رسید تا متولیان قانون کنترل بیشتری بر شرکتهای تاکسی آنلاین داشته باشند. علاوه بر این قانون، شورای شهر نیویورک میزان حداقل پرداختی به رانندگان را با هدف کاهش میزان زمان هدر رفت زمان توسط رانندگان برای یافتن مسافر جدید، تصویب کرد (اوبر همچنین دادخواست جداگانه‌ای را علیه قانون پرداخت‌ها تنظیم کرد که البته این دادخواست هنوز راه خود را از طریق دادگاه‌ها طی می‌کند).

یکی از سخنگویان اوبر در صحبت‌های خود گفت:

درباره اجرایی شدن و تداوم یافتن قانون لحاظ کردن جریمه برای رانندگانی که مجبور هستند وسایل نقلیه اجاره کنند، اظهار شرمندگی می‌کنیم و در تلاش هستیم تا بتوانیم قانون‌گذاران را متقاعد به تجدیدنظر در این رابطه کنیم.

دو شرکت اوبر و لیفت از ابتدای سال جاری، قانون‌های به خدمت گرفتن رانندگان جدید و دستمزدهای حداقلی مطرح شده را اجرا کرده‌اند. هرچند اوبر تأکید دارد که این قانون‌ها باعث می‌شود تا رانندگان مجبور به اجاره وسایل نقلیه شوند و هزاران دلار خرج و هزینه در طول سال به رانندگان تحمیل شود.

اما گروه راننده‌های تاکسی این حکم را به‌منزله پیروزی می‌داند. بهاروی دسای، مدیر اتحادیه تاکسیرانان نیویورک در بیانیه‌ای گفت:

این قانون موجب نجات زندگی راننده‌ها می‌شود و باید اساس و پایه هر گروهی از رانندگان تاکسی باشد -چه اوبر و چه تاکسی‌های زردرنگ- چراکه این قانون باعث نجات تاکسیرانان از اوضاع ناپایدار و فقر می‌شود. اوبر و لیفت خیابان‌ها را از رانندگان اشباع کرده‌اند و باید دست از هدر دادن پول و وقت عوام بردارند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید