اوبر حمله هکری به زیرساخت های این شرکت را تائید کرد - تکفارس 
اوبر حمله هکری به زیرساخت های این شرکت را تائید کرد - تکفارس 

اوبر حمله هکری به زیرساخت های این شرکت را تائید کرد

افشین نوری
۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - 09:40
اوبر

شرکت تاکسی آنلاین اوبر دیروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام‌کرد که سیستم‌های کامپیوتری این شرکت مورد هک واقع شده‌اند. این شرکت گفته است که موفق شده جلوی حمله مذکور را بگیرد و الان بر اوضاع مسلط است. 

در پی این حمله هکری، اوبر مجبور شد که تعدادی از سیستم‌های داخلی خود را خاموش کند تا بتواند گستردگی حمله را موردبررسی قرار دهد. نیویورک تایمز گزارش داده است که در این حمله هکری، هکرها ابتدا اپلیکیشن پیام‌رسان اسلک (Slack) یکی از کارکنان اوبر را هک کرده‌اند و سپس از طریق آن برای سایر کارکنان این شرکت پیام ارسال کرده‌اند.

این پیام حاوی متنی با این مضمون بوده است که «من یک هکر هستم و اعلام می‌کنم که اوبر مورد حمله هکری قرار گرفته است». اوبر بعد از دریافت این پیام مشکوک بلافاصله سیستم پیام‌رسان داخلی و همچنین برخی سیستم‌های فنی خودش را خاموش کرد.

طبق گزارش نیویورک تایمز، ظاهرا یکی از کارکنان اوبر با هکرها همکاری داشته است و اجازه دسترسی به سیستم داخلی اوبر را به آن‌ها داده است. مدیران اسلک گفته‌اند که اپلیکیشن آن‌ها هیچ حفره امنیتی ندارد و کاملا امن است. حالا تیم امنیتی اوبر در حال تحقیق روی اسن موضوع است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که نتیجه تحقیقات آن‌ها چه حقایقی را درباره حمله هکری مذکور روشن می‌کند.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید