مایکروسافت مدیر سابق محصولات اوبر را استخدام کرد - تکفارس 
مایکروسافت مدیر سابق محصولات اوبر را استخدام کرد - تکفارس 

مایکروسافت مدیر سابق محصولات اوبر را استخدام کرد

افشین نوری
۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - 13:25
مایکروسافت

مایکروسافت، در یک اقدام خبرساز، مانیک گوپتا (Manik Gupta) مدیر سابق محصولات شرکت اوبر را استخدام کرده است. مایکروسافت با این کار قصد دارد اپلیکیشن‌های مشتری‌محور خود را بیش از پیش توسعه بدهد و گوپتا قرار است مسئول گروه مایکروسافت تیمز، اسکایپ و گروپ‌می باشد و مستقیماً ‌به جف تپر (Jeff Teper) رئیس مایکروسافت ۳۶۵ گزارش خواهد داد.

درباره سابقه گوپتا باید گوییم که این شخص به مدت چهار سال در شرکت اوبر تیم‌های مختلفی را هدایت کرده و همچنین برای چندین سال مدیر محصولات گوگل مپس بوده است. هرچند گوپتا تجربیات فروانی در گوگل مپس داشته است، اما مایکروسافت او را به این‌خاطر استخدام نکرده است. هدف مایکروسافت، استفاده از تجربیات او در زمینه توسعه اپلیکیشن‌های مشتری‌محور خواهد بود.

جف تپر در یادداشتی نوشته است:

تجربیات مانیک، برای ما در ایجاد یک تحول اساسی در همه بخش‌های مایکروسافت بسیار ارزشمند خواهد بود.» این صحبت‌های تپر نشان می‌دهد که مایکروسافت اهداف بزرگی برای بهبود اپلیکیشن‌های مشتری‌محور خود از جمله تیمز و همچنین توسعه اپلیکیشن‌های جدیدتری در این زمینه دارد.

مایکروسافت مدت‌هاست که در تلاش برای تصاحب پلتفرم‌هایی مانند تیک تاک، پینترست و دیسکورد است. هرچند این سرویس‌ها بسیار متفاوت از همدیگر هستند، اما همه آن‌ها دارای المان‌های مشترکی هستند که مایکروسافت فاقد آن‌هاست. شرکت‌هایی مانند گوگل، آمازون و فیس بوک، همگی دارای اپلیکشن‌های مشتری‌محور بزرگی مثل یوتیوب، توییچ و اینستاگرام هستند و مایکروسافت نیز نیاز به اپلیکیشنی مشابه اینها دارد.

مایکروسافت

به نظر می‌رسد ساتیا نادلا (Satya Nadella) مدیرعامل مایکروسافت تصمیم گرفته است تا تمرکز خود را روی توسعه‌دهندگان و خالقان محتوا قرار دهد تا از این طریق بتواند اپلیکیشن‌های جذابی برای مشتریان خود معرفی کند. نادلا اوایل امسال در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفته بود: «خلق کردن، خلق کردن، خلق کردن… دهه آینده، دهه خلق کردن خواهد بود، همانطور که دهه مصرف و جوامع مجازی نیز خواهد بود.»

مطالب مرتبط:

به نظر می‌رسد مایکروسافت بعد از پایان دادن به سرویس‌های متعدد خود از جمله گروو موزیک (Groove Music)، میکسر (Mixer)، کینکت (Kinect)، مچ‌بندهای سلامتی و در نهایت ویندوز فون، تغییرات اساسی در استراژی خود داده است. مایکروسافت، به‌جز در مورد ایکس باکس، لحظات دشواری با مشتریان داشته و این شرکت در طول سال‌های گذشته سعی کرده تا این روند را تغییر دهد.

ساتیا نادلا امروز در یادداشتی نوشته است:

من از کارکنان مایکروسافت می‌خواهم تا به سوی فرصت‌های جدیدی که پیش‌رویمان است با جاه‌طلبی تمام حرکت کنند. ایجاد توانمندی‌های جدید در داخل سازمان ما، به‌منظور ارائه محصولات جدید مشتری‌محور، یک موضوع حیاتی برای موفقیت‌مان است.

به نظر می‌رسد نقش گوپتا در مایکروسافت، بیشتر از همه، تعادل بخشیدن بین اپلیکیشن‌های تیمز، اسکایپ و گروپ‌می خواهد یود و شاید مایکروسافت تصمیم دارد این اپلیکیشن‌ها را در یک پلتفرم واحد ادغام کند. از طرفی، به نظر می‌رسد مایکروسافت تمرکز خود را بیشتر روی تیمز خواهد گذاشت تا اسکایپ و گروپ‌می، که البته این موضوع با توجه به عرضه ویندوز ۱۱ در اکتبر امسال با مایکروسافت تیمز یکپارچه، منطقی به نظر می‌رسد.

همانطور که گفته شد جف تپر، رئیس مایکروسافت ۳۶۵، در یادداشتی از پیوستن گوپتا اظهار خوشحالی کرده است. در ادامه می‌توانید متن کامل یاداشت او را بخوانید:

من خیلی هیجان‌زده هستم که اعلام کنم مانیک گوپتا به‌عنوان نایب‌رئیس تیمز، اسکایپ و گروپ‌می به ما ملحق شده است. مانیک مستقیماً به من گزارش خواهد داد و تجربیات او در اوبر و همچنین تجربیات او در گوگل مپس و نقش فعلی او در مشاوره دادن به شرکت‌های نوپا، کمک شایانی به ما در ارائه محصولاتت جدید مشتری‌محور خواهد کرد. مانیک کار خود را رسماً از تاریخ ۳۰ آگوست در بِی آریا (Bay Area) شروع خواهد کرد.

ما در طول چند سال گذشته تلاش کرده‌ایم تا مایکروسافت تیمز را برای بیش از ۲۵۰ میلیون نفر ارائه کنیم و راه‌اندازی تیمز لایف در ماه می امسال به ما کمک کرد تا افراد بیشتری را در زندگی‌ شخصی‌شان به هم وصل کنیم. اما ما فرصت‌های زیادی پیش‌روی خود داریم. من از پیشرفت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته در سایر بخش‌های مشتری‌محورمان از جمله ایکس باکس، مایکروسافت ۳۶۵، وان‌درایو، اِج، بینگ و سایر بخش‌ها بسیار خرسند هستم. ما در پاییز امسال شاهد عرضه ویندوز ۱۱ به‌صورت یکپارچه با مایکروسافت تیمز خواهیم بود که قابلیت‌های فراوانی را برای کاربران ارائه خواهد کرد.

با پیوستن مانیک به ما، روهیت واد (Rohit Wad) مسئولیت واحد مهندسی را بر عهده خواهد داشت و مستقیماً به مانیک گزارش خواهد داد. روهیت یکی از موثرترین افراد در توسعه تیمز، اسکایپ و گروپ‌می بوده است و من برای او بسیار هیجان‌زده هستیم که خواهد توانست در کنار مانیک توانمندی‌های ما را به سطح بالاتری ارتقا دهد. مانیک، روهیت و سایر همکاران ما در تیمز، همه تلاش خود را خواهند کرد تا سرویس‌های مشتری‌محورمان را برای بهبود زندگی همه مردم دنیا بهبود ببخشند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید