همکاری اریوال و اوبر برای تولید تاکسی اینترنتی الکتریکی - تکفارس 
همکاری اریوال و اوبر برای تولید تاکسی اینترنتی الکتریکی - تکفارس 
همکاری اریوال و اوبر برای تولید تاکسی اینترنتی الکتریکی - تکفارس 

همکاری اریوال و اوبر برای تولید تاکسی اینترنتی الکتریکی

حامد شهرزاد
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 16:38
اتومبیل اریوال و اوبر

شرکت اریوال که یک استارت آپ مربوط به تولید ماشین الکتریکی و مستقر در انگلیس است، در حال همکاری با اوبر برای تولید یک ماشین الکتریکی است که برای خودرو‌های سواری ویژه که اصطلاحاً تاکسی اینترنتی نامیده می‌شوند، ساخته خواهد شد. اریوال قصد دارد تا این خودرو را در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ به تولید برساند و اظهار داشت که این خودرو تنها منحصر به شرکت اوبر نخواهد بود.

در واقع، این شرکت تازه تأسیس اظهار داشت که هدف ایجاد این وسیله نقلیه، تاکسی اینترنتی مقرون به صرفه‌ای است که بتواند میلیون‌ها راننده تاکسی اینترنتی در سراسر جهان را به خود جلب کند.

این اقدام جدید دیگری از سوی شرکت اریوال است که پس از ادغام در ماه مارس با یک شرکت تجاری با اهداف خاص (اس پی‌ای سی)، به یک شرکت تجاری عمومی تبدیل شد. اریوال در سال ۲۰۱۵ تاسیس شد. این شرکت علاوه بر تولید وسایل نقلیه مخصوص تاکسی اینترنتی، وسایل نقلیه الکتریکی با هدف تحویل کالا به مشتری به عنوان یو پی اس و همچنین اتوبوس‌های نوآورانه را توسعه می‌دهد. این شرکت همچنین از هیوندای و کیا پشتیبانی و کمک مالی دریافت کرد.

مطالب مرتبط:

اریوال و اوبر چند رندر از فضای داخلی ماشین جدید منتشر کردند و اعلام کردند که طراحی نهایی تا پایان سال جاری منتشر خواهد شد. از این پس، این دو شرکت علاوه بر تولید این وسیله نقلیه، قصد دارند از برخی از رانندگان در مورد طراحی این محصول مشاوره دریافت کنند.

اتومبیل اریوال و اوبر

با توجه به تصاویر منتشر شده، می‌توان متوجه شد که این وسیله نقلیه قرار نیست به نوع تفکر اساسی و جدید در مورد فضای داخلی اتومبیل تبدیل شود. در مقایسه با اتومبیل‌های مفهومی که ما هر ساله در نمایشگاه‌های اتومبیل در سراسر جهان می‌بینیم، این نوع طراحی کاملاً آشنا است. داشبورد مجهز به یک صفحه نمایش افقی بزرگ که شبیه مدل ۳ و مدل وای شرکت تسلا (و مدل‌های جدید اس و ایکس در آینده) است. فرمان اتومبیل نیز مشابه خودرو‌های تسلا است و دارای صفحه نمایش مخصوص راننده نیست.

البته اریوال اذعان کرد که این طراحی باعث راحتی بیشتر رانندگان و مسافران در هنگام سوار شدن در این خودرو می‌شود، اما طبق چیزی که از تصاویر مشخص است، تنها تفاوت‌های ظریفی وجود دارد. صندلی راننده از نظر ارگونومیک طوری طراحی شده است تا خستگی جسمی ناشی از ساعت‌ها نشستن در ماشین را کاهش دهد.

صندلی سرنشین جلو را می‌توان جمع کرد تا فضای پا برای مسافران بیشتر شود. در ردیف عقب یک صندلی به سبک نیمکت قرار دارد که سوار و پیاده شدن خودرو را آسان می‌کند. علاوه بر این، فضای داخلی هر درب به مکعب‌های کوچک روشن و هندریل مجهز شده است.

تام الویج که معاون ارشد بخش کسب و کار موبایل اریوال است، بیان کرد که هدف این پروژه این است که این شرکت صد‌ها تغییرات کوچک اما قابل توجه را برای بهبود طرح‌هایی که ممکن است قبلاً منتشر شده باشند اما این تغییرات در آن‌ها اعمال نشده باشند، اعمال کند.

اتومبیل‌های الکتریکی برای استفاده به عنوان تاکسی اینترنتی مفید هستند. در مقایسه با اتومبیل‌های دارای موتور احتراق داخلی، این نوع اتومبیل‌ها دارای قطعات متحرک کمتری هستند و بنابراین به نگهداری و تعمیر کمتری نیاز دارند. اتومبیل‌های الکتریکی همچنین بدون تولید هیچگونه آلایندگی هستند و برای مناطق خاصی که تردد خودروی عادی ممنوع است که در برخی از شهر‌های اروپایی اعمال شده است، مفید هستند.

البته در حال حاضر، اتومبیل‌های الکتریکی از ارزان‌ترین موتور‌های درون سوز یا هیبریدی‌گران ترند.

اتومبیل الکتریکی اریوال مقرون به صرفه خواهد بود

اتومبیل اریوال و اوبر

الویج گفت که هدف این پروژه از ابتدا طراحی یک اتومبیل با قیمت مناسب است، اگرچه اریوال معتقد است که با استفاده از کارخانه‌هایی که بسیاری از عملیات تولید خودرو در آن‌ها به صورت خودکار انجام می‌شود، می‌تواند هزینه ساخت وسایل نقلیه الکتریکی را کاهش دهد.

با این وجود، هنوز مشخص نیست که آیا استراتژی اریوال می‌تواند کارساز باشد یا خیر. مانند بسیاری از اتومبیل‌های مفهومی همتایان این شرکت، این خودرو نیز هنوز در مرحله توسعه قرار دارد و در واقع هیچ خودرویی هنوز به تولید انبوه نرسیده است و فروخته نشده است. در چند سال گذشته، اوبر بدون اعلام رسمی با بسیاری از استارت آپ‌های اتومبیل‌های الکتریکی وارد گفتگو شده است، اما هرگز به توافق نرسیده است.

با این حال، اوبر اخیراً برخی از بخش‌های زیان ده، مانند بخش متمرکز بر اتومبیل‌های خودران و اختصاص داده شده به تاکسی، را را محدودتر کرده است. همکاری شرکت اوبر با اریوال ممکن است نشان دهد که این شرکت آماده است تا به قول خود برای رسیدن به رانندگی ۱۰۰ درصد رانندگان این شرکت با وسایل نقلیه الکتریکی در ایالات متحده، کانادا و اروپا تا سال ۲۰۳۰ عمل کند. این هدفی است که اوبر اعلام کرد با همکاری با این شرکت حمل و نقل به دست خواهد آمد. شرکت‌های بزرگ باید برای رسیدن به این هدف با یکدیگر همکاری کنند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید