شایعه: اولین خودروی الکتریکی شیائومی یک مدل سدان با قیمت ۳۸ هزار دلار خواهد بود - تکفارس 
شایعه: اولین خودروی الکتریکی شیائومی یک مدل سدان با قیمت ۳۸ هزار دلار خواهد بود - تکفارس 

شایعه: اولین خودروی الکتریکی شیائومی یک مدل سدان با قیمت ۳۸ هزار دلار خواهد بود

افشین نوری
۱۸ دی ۱۴۰۱ - 19:00
شایعه: اولین خودروی الکتریکی شیائومی یک مدل سدان با قیمت ۳۸ هزار دلار خواهد بود - تکفارس 

شیائومی ظاهرا در حال توسعه اولین خودروی الکتریکی خود است و گفته می‌شود که این‌خودرو از نوع سدان خواهد بود و در دو مدل عرضه خواهد شد. در ضمن، این خودرو احتمالا قیمتی بین ۳۸ هزار تا ۴۳ هزار دلار خواهد داشت. 

در حالیکه اولین خودروی الکتریکی شیائومی هنوز معرفی نشده است اما شایعات زیادی درباره آن وجود دارد. طبق اطلاعاتی که امروز منتشر شده است شیائومی این خودرو ‌را در دو مدل متفاوت عرضه خواهد کرد که شامل یک مدل ۴۰۰ وات و یک مدل ۸۰۰ وات خواهد بود‌. مدل اول ظاهرا با نام رمزی Modena در حال توسعه است و قیمتی بین ۳۸ هزار تا ۴۳ هزار دلار خواهد داشت. اما مدل دوم احتمالا به قیمتی حدود ۵۱ هزار دلار عرضه خواهد شد. در ضمن، هر دوی این خودروها از نوع سدان خواهند بود. 

گزارش امروز ادعا کرده است که شیائومی در این خودروها از تراشه نسل بعدی کوالکام با نام Nvidia Orin X استفاده خواهد کرد. همچنین مدل اول با ظرفیت ۴۰۰ وات مجهز به یک باتری BYD LiFePO4 خواهد بود در حالیکه مدل ۸۰۰ وات از باتری CATL Kirin بهره خواهد برد. شایعاتی نیز درباره مجهز شدن این خودروها به یک موتور  ۲۶۰ کیلوولت وجود دارد که البته در گزارش امروز به آن اشاره نشده است. 

اما در رابطه با تاریخ معرفی دو خودروی الکتریکی شیائومی، گزارش امروز ادعا کرده است که مدل اول در سال ۲۰۲۳ و مدل دوم در سال ۲۰۲۵ رونمایی خواهد شد. 

اخیرا نیز تصاویری از نمونه اولیه خودروی لکتریکی شیائومی متتشر شده بود که طراحی آن را تاحدودی به ما نشان می‌داد. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که این خودرو ‌در نهایت با چه مشخصاتی معرفی خواهد شد. 

منبع: NT

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید