اوبر تجارت اتومبیل خودران خود را با قیمت ۴ میلیارد دلار به ارورا می‌فروشد - تکفارس 
اوبر تجارت اتومبیل خودران خود را با قیمت ۴ میلیارد دلار به ارورا می‌فروشد - تکفارس 

اوبر تجارت اتومبیل خودران خود را با قیمت ۴ میلیارد دلار به ارورا می‌فروشد

حامد شهرزاد
۱۹ آذر ۱۳۹۹ - 12:00
اوبر

اوبر (Uber)، پیشرو در ارائه خدمات تردد تاکسی در جهان اعلام کرده است که شرکت تابعه خودران رانندگی بدون راننده خود را به قیمت ۴ میلیارد دلار به شرکت ارورا تکنولوژی (Aurora Technologies) می‌فروشد. اوبر همچنین ۴۰۰ میلیون دلار در این استارت آپ برای ۲۶ درصد سهام سرمایه‌گذاری می‌کند.

به‌عنوان بخشی از معامله، مدیرعامل اوبر، دارا خسروشاهی، در هیئت‌مدیره ارورا خدمت می‌کند. این شرکت تازه تأسیس، با دفتر مرکزی مستقر در سیلیکون ولی و با دفتری در پیتسبورگ، مهندسان و کارکنان پشتیبانی اوبر A.T.G را نیز خریداری خواهد کرد.

انتظار می‌رود این معامله خرید در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ بسته شود. فروش گروه فناوری پیشرفته اوبر ۴ میلیارد دلار ارزیابی شده است که بسیار کمتر از ارزیابی ۷٫۵ میلیارد دلاری آن در سال گذشته است.

اگرچه اوبر در حال فروش بخش گروه تکنولوژی پیشرفته خود (A.T.G.) است، اما این شرکت می‌گوید همچنان در این زمینه علاقه مند است. در آینده، این شرکت با ارورا همکاری خواهد کرد تا اتومبیل‌های بدون راننده را در شبکه خود راه‌اندازی کند. بااین‌حال، مدیرعامل ارورا یعنی کریس اورمسون (Chris Urmson) تأیید کرده است که اولین محصول استارت آپ تاکسی ربات نخواهد بود بلکه احتمالاً یک کامیون خود ران است.

فناوری بدون راننده تمرکز اصلی بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق اوبر یعنی تراویس کالانیک (Travis Kalanick) بود زیرا می‌توانست به این شرکت کمک کند تا از بزرگ‌ترین هزینه خود یعنی رانندگان خلاص شود. با کاهش هزینه‌های مربوط به راننده، این شرکت امیدوار بود که به سودآوری برسد چراکه سال‌های زیادی را با زیان‌های میلیاردی به پایان رسانده بود.

بااین‌حال، واحد رانندگی مستقل اوبر در چندین مورد حقوقی درگیر شده است. مواردی مثل مرگ عابر پیاده تا سرقت مالکیت معنوی از مسائلی است که اوبر با آن‌ها درگیر است. البته مدت‌هاست که سرمایه‌گذاران، این شرکت را برای فروش واحد خود ران تحت‌فشار قرار می‌دهند اما سرانجام پس از سقوط درآمد به دلیل بیماری همه‌گیری ویروس کرونا، شرکت مجبور به این کار شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید