تی سی ال به دنبال تلفیق نمایشگرهای تاشو و جمع شونده برای حکومت بر بازار است - تکفارس 
تی سی ال به دنبال تلفیق نمایشگرهای تاشو و جمع شونده برای حکومت بر بازار است - تکفارس 
تی سی ال به دنبال تلفیق نمایشگرهای تاشو و جمع شونده برای حکومت بر بازار است - تکفارس 

تی سی ال به دنبال تلفیق نمایشگرهای تاشو و جمع شونده برای حکومت بر بازار است

مهدی ملکی
۸ فروردین ۱۴۰۰ - 19:22
گوشی تاشو و جمع شونده تی سی ال

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که تی سی ال (TCL) روی نمایشگرهای تاشو و جمع شونده مشغول کار است و سرانجام انتظار می‌رود که در سال جاری شاهد معرفی و عرضه آن‌ها باشیم. با این حال برخی از شایعات مواردی را افشا می‌کنند که نمی‌توان آن‌ها را عادی توصیف کرد. طبق ادعای گزارش‌های غیررسمی، تی سی ال در حال کار روی یک نمایشگر تاشو و همزمان جمع شونده است.

ظاهرا یک سمت دستگاه به یک لولا جهت تاشدن متصل خواهد شد و سمت دیگر آن جمع شونده خواهد بود. بنابراین اگر این موضوع به حقیقت بپیوندد، شاهد استفاده از دو فناوری غیرمتداول در یک نمایشگر خواهیم بود.

روی کاغذ این طراحی در کوتاه‌ترین زمان سبب تبدیل یک گوشی هوشمند بسیار فشرده به یک تبلت کارآمد و بزرگ می‌شود. طبق ادعای CNET که پتنت نمایشگر مذکور را مشاهده کرده است، این دستگاه در نمایشگاه CES 2021 در ماه آوریل سال جاری همراه با سری گوشی‌های هوشمند «تی سی ال ۲۰» این شرکت رونمایی خواهد شد. در حال حاضر معرفی سری ۲۰ این شرکت در رویداد مذکور تایید شده است اما هیچ‌کدام از مدیران اجرایی و منابع رسمی تی سی ال، چیزی را در رابطه با نمایشگر تاشو و جمع شونده تایید نکرده‌اند.

بنابراین حتی در صورت کار روی این دستگاه و تولید نمونه‌های اولیه، می‌توان آن را یک محصول مفهومی توصیف کرد. تجربه و اظهارات تولیدکنندگان نمایشگر در سال‌های اخیر مشخص کرده است که بسیاری از فناوری‌ها حتی پس از صرف زمانی طولانی برای توسعه، شاید به مرحله تولید انبوه نرسند.

تی سی ال در سال‌های گذاشته مدام پیرامون گوشی‌های تاشو به اظهار نظر پرداخته است. با توجه به تجربه این شرکت بزرگ در تولید نمایشگرها و تلویزیون‌های مختلف، به نظر می‌رسد که تولید چنین چیزی از سمت آن‌ها بعید نباشد.

گوشی تاشو و جمع شونده تی سی ال

جدای از تلویزیون‌های جمع شونده‌ای که پیش‌تر نمونه‌ای از آن‌ها توسط شرکت‌هایی همانند تی سی ال ساخته شده‌اند، برخی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند نیز به این فناوری علاقه‌مند هستند و ما محصولات آن‌ها را دیده‌ایم. با این حال ماجراجویی‌هایی که از یک طراحی مفهومی به محصول نهایی ختم می‌شود، همیشه سرانجام خوبی ندارد.

اوپو یکی از شرکت‌های علاقه‌مند به این حوزه است که گوشی هوشمند جمع شونده آن برای مدت‌ها تیتر یک اخبار بود. سامسونگ نیز به شدت در حال پیگیری روند ساخت چنین محصولاتی است و ظاهراً در نظر دارد که این بازار را هم پس از رونق در دست بگیرد. مدتی پیش نیز جدیدترین دستگاه تاشوی هوآوی با نام میت ایکس ۲ نیز وارد بازار شد.

میت ایکس ۲ به یک نمایشگر ۸ اینچی مورب مجهز است که نسبت تقریباً مربع ۸:۷.۱ را ارائه می‌کند. رزولوشن این محصول جدید ۲۴۸۰ × ۲۲۰۰ پیکسل است. از سوی دیگر نمایشگر قسمت خارجی دستگاه دارای ابعاد ۶.۴۵ اینچی است که برخلاف قسمت جلوی، از یک نسب کاملاً مستطیل ۲۱:۹ بهره می‌برد. ادعا می‌شود که نمایشگر داخلی میت ایکس ۲ اولین پنل کنترل شوند مغناطیسی به وسیله لایه‌ای نوری است.

تلویزیون تی سی ال

طراحی لولای دستگاه آن را قادر می‌سازد که بدون وجود هیچ‌گونه شکافی، به آسانی تا شود. پنل OLED هنگام تا شدن، به شکل قطره حالت می‌گیرد تا چین‌خوردگی آن به حداقل سناریوی ممکن برسد. هوآوی برای ارائه و استفاده از این طراحی غیرمرسوم خود، از فناوری‌های پیشرفته‌ای استفاده کرده است. برای مثال بدنه از جنس فلزی مبتنی بر زیکرونیوم و پنل‌های فایبر کربن است که به شدت در کاهش وزن آن تاثیرگذارند.

نسخه ۲۵۶ گیگابایت این محصول با قیمت ۱۸۰۰۰ یوآن و نسخه ۵۱۲ گیگابایت آن با قیمت ۱۹۰۰۰ یوآن به فروش می‌رسد. کاربران افزون بر فروشگاه‌های آنلاین،‌ می‌توانند به صورت فیزیکی هم به تهیه آن اقدام کنند اما هنوز جزئیاتی در مورد تاریخ انتشار محصول جدید هوآوی در خارج از چین منتشر نشده است؛ با این وجود می‌توان با تبدیل ارز، قیمت‌های ۲۷۸۰ دلار (۲۳۰۰ یورو) و ۲۹۴۰ دلار (۲۴۲۰ یورو) را در خارج از چین محتمل دانست.

این‌طور به نظر می‌رسد که دستگاه‌های جمع شونده ثبات بیشتری از محصولات تاشو دارند. در حالی که محصولات تاشو مدام در یک جهت خم می‌شوند، نمایشگر دستگاه‌های جمع شونده تنها در یک جهت گسترش می‌یابند. در حال حاضر سوال اصلی این است که ما چه زمانی می‌توانیم تولید و محبوبیت چشم‌گیر چنین دستگاه‌هایی را ببینیم. احتمالاً شرکت‌هایی مانند تی سی ال هم به دنبال پاسخ همین سوال هستند و تمام سعی خود را می‌کنن.

منبع: Tech Radar

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید