تیم وو، از حامیان بی طرفی نت، به دولت بایدن پیوست - تکفارس 
تیم وو، از حامیان بی طرفی نت، به دولت بایدن پیوست - تکفارس 

تیم وو، از حامیان بی طرفی نت، به دولت بایدن پیوست

محمدحسین فرقانی
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - 19:38
تیم وو بایدن

تیم وو، یکی از اساتید حقوق دانشگاه کلمبیا که با ترویج واژهٔ «بی‌طرفی شبکه» شهرت جهانی پیدا کرد، به‌زودی به کادر مدیریتی ریاست جمهوری آمریکا ملحق خواهد شد. وی در زمینهٔ فناوری شورای ملیِ اقتصادِ دولت بایدن فعالیت خواهد کرد.

وو یکی از برجسته‌ترین افراد فضای مجازی است که از اینترنت آزاد و رایگان حمایت می‌کند. او سال‌های زیادی را برای توسعه و جهانی سازی مفهوم «بی‌طرفی شبکه» (یا «بی‌طرفی اینترنت») صرف نمود؛ اصلی که در آن خدمت‌دهندگان اینترنت نباید برای داده‌های متفاوت بهای متفاوت مطالبه کنند و میانجی‌گری دولت و شرکت‌های خصوصی به‌عنوان واسطهٔ اینترنتی مردم باید به‌طور کلی قطع شود.

وی معتقد است شرکت‌هایی چون آمازون، گوگل یا فیسبوک بیش از اندازه قدرت پیدا کرده‌اند و بستری باید برای جلوگیری از افزایش این قدرتمندی ساخته و پرداخته شود.

انتخاب وو از سوی دولت بایدن گزینشی منحصربه‌فرد و معنادار است. این انتخاب می‌تواند همچون زنگ هشداری برای شرکت‌هایی مثل اپل، آمازون، گوگل و فیسبوک باشد، چراکه ممکن است قدرت و سلطهٔ بی‌مانندشان در عرصهٔ تکنولوژی در معرض خطر باشد. ایمی کلوبوشار (سناتور دموکرات) انتخاب وو در این سمت را انتخابی درست و به‌جا خواند و گفت:

«من امید زیادی به کار با تیم (وو) برای نوین‌سازی اجرای قوانین مربوطه برای عدم ترویج سلطهٔ ابرشرکت‌ها را دارم؛ زیرا به عقیدهٔ من، این موضوع باعث تقویت اقتصاد و حمایت از کارگران و مصرف‌کنندگان کشور خواهد بود.»

تیم وو بایدن

وو از نویسندگان ثابت نیویورکر و استاد مدرسهٔ حقوق کلمبیا و مدیر مرکز پولیاک در مدرسهٔ روزنامه‌نگاری کلمبیا است که به منظور مطالعهٔ مسائل متمم اول قانون آمریکا بنا نهاده شد. بی‌طرفی شبکه یا بی‌طرفی نت (Net Neutrality) نیز نام اصلی است مبنی بر این که رساننده‌های خدمات اینترنتی باید با همهٔ داده‌ها در اینترنت به نحو یکسان رفتار کنند و بر اساس کاربر، محتوا، سایت، پلتفرم، اپلیکیشن، نوع ابزار الصاق شده یا نحوهٔ مخابرات تبعیض قائل نشوند. برای مثال، با توجه به این اصل، ارائه‌دهنده‌های سرویس‌های اینترنتی نباید برای داده‌های متفاوت هزینه‌های متفاوتی از مشترکین خود مطالبه کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.