صدرنشینی آیفون ۱۳ به لطف کمبود موجودی گوشی های سامسونگ - تکفارس 
صدرنشینی آیفون ۱۳ به لطف کمبود موجودی گوشی های سامسونگ - تکفارس 

صدرنشینی آیفون ۱۳ به لطف کمبود موجودی گوشی های سامسونگ

امیرحسین ندایی
۳ آذر ۱۴۰۰ - 10:13
آیفون 13

با استناد به جدیدترین تحقیق گزارش شده توسط Wave7، کمبود جهانی تراشه درحال آسیب زدن به سهم گوشی‌های هوشمند سامسونگ از بازار ایالات متحده آمریکا است. دلیل آن نیز عرضه کم گوشی‌های گلکسی بالا رده سامسونگ است که باعث شده میزان تقاضا برای آیفون ۱۳ افزایش یابد.

این تحقیق با حضور نمایندگان ۴۰ شرکت مطرح مخابراتی از جمله Verizon، AT&T، و T-Mobile انجام شده است. هدف این گزارش، مشخص کردن میزان فروش گوشی‌های هوشمند در ماه اکتبر در ایالات متحده آمریکا توسط شرکت‌های مخابراتی نام برده شده است.

صدرنشینی آیفون ۱۳ به لطف کمبود موجودی گوشی های سامسونگ - تکفارس 

به گفته بیش از ۶۵ درصد نمایندگان فروشگاه‌ها، تقاضا برای آیفون ۱۳ در ماه اکتبر امسال نسبت به تقاضا برای آیفون در سال گذشته بیشتر است.

مطالب مرتبط:

ماه گذشته، آیفون ۷۲ درصد از گوشی‌های فروش رفته شده توسط Verizon را تشکیل داد، در حالی که سامسونگ درصدی معادل تنها ۲۳% داشت. در AT&T، این عدد ۷۶ درصد به نفع آیفون و ۲۰ درصد از گوشی‌های فروش رفته، سامسونگ بودند. فروش‌های T-Mobile هم باز با درصد ۶۶، به نفع آیفون و در مقابل فروش ۲۶ درصدی سامسونگ بودند. موجودی آیفون ۱۳ نیز از ۲۰ نوامبر افزایش یافته است، مخصوصا با موجودی عظیم آیفون ۱۳ معمولی. ارسال‌های آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس به دسامبر موکول شده‌اند.

آیفون ۱۳ پرو مکس بیشترین درصد فروش آیفون ۱۳ را با ۲۰%  فروش در Verizon و AT&T و ۱۳% فروش در T-Mobile تشکیل می‌دهد. از طرفی دیگر، سامسونگ گلکسی S21 Ultra پر فروش ترین گوشی سامسونگ در ماه اکتبر بود. ۶۲ درصد از نمایندگان فروش گفته‌اند که S21 Ultra میان ۳ تا از پرتقاضا ترین گوشی‌هایشان قرار داشته است، درحالی که ۴۲ درصد عنوان کرده‌اند گلکسی Z Flip 3 جزو سه تا از پرفروش‌ترین مدل‌هایشان بوده‌ است.

فروشندگان همچنین می‌گویند که آیفون ۱۳ پرو مکس و سایر گوشی‌هایی که صفحه نمایش بزرگی دارند، به خاطر استفاده شدن برای کنفرانس‎‌های ویدئویی در همه‌گیری کرونا به شدت محبوب هستند. با توجه به اینکه عرضه کمی توسط کارخانه برای گوشی‌های سامسونگ وجود دارد، نمایندگان فروش T-Mobile می‌گویند که آنها درحال ارائه کردن شش مدل از گوشی‌های OnePlus به عنوان جایگزینی اندرویدی برای سامسونگ هستند. گوشی‌های گوگل پیکسل هم طی ماه سپتامبر تا اکتبر در AT&T فروششان از ۱% به ۳% رسید، که البته چون این گوشی‌ها در روز ۲۸ اکتبر (کمی دیر) عرضه شده بودند، تاثیر چندانی در این تحقیق نداشتند و گزارش ماه بعد به ما اطلاعات بیشتری راجع به این گوشی‌ها خواهد داد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید