کارمند زن ستیز اپل از این شرکت اخراج شد - تکفارس 
کارمند زن ستیز اپل از این شرکت اخراج شد - تکفارس 

کارمند زن ستیز اپل از این شرکت اخراج شد

محمدحسین فرقانی
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 08:30
اپل

یکی از کارمندان شرکت اپل به نام آنتونیو گارسیا مارتینز (Antonio García Martínez) پس از جمع‌آوری امضاء از سوی بیش از ۲۰۰۰ کارمند اپل، از این شرکت اخراج شد. مارتینز که یکی از مدیران پیشین شرکت فیسبوک نیز بود، اخیرا کتابی با مضامین زن‌ستیزانه نوشته بود.

کارمندان اپل در نامه‌ی درخواست خود به مدیران این شرکت نوشته بودند:

«ما به‌خاطر پیوستن آنتونیو گارسیا مارتینز به تیم اپل به‌شدت نگران هستیم. صحبت‌های زن‌ستیزانه‌ی او و ادعاهایی که بر علیه زنان در گذشته داشته، مستقیما قوانین و ضوابط شرکت اپل را نقض می‌کند.»

همان‌طور که گفته شد، بیش از ۲۰۰۰ کارمند این شرکت پیش از آن‌که این دادخواست توسط رسانه‌ی وِرج (The Verge) منتشر گردد، آن را امضا کرده بودند.

اپل

مطالب مرتبط:

پس از مدتی کوتاه، اکانت اسلک (Slack) مارتینز غیرفعال شد. پس از آن نیز تیم تبلیغات اپل طی یک جلسه‌ی اضطراری، وضعیت به‌وجودآمده را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که بهتر است مارتینز دیگر در این شرکت فعالیت نکند.

سخنگوی اپل در ایمیلی به ورج چنین گفت:

«ما در اپل همواره به‌دنبال این بوده‌ایم تا بهترین شرایط ممکن را برای کارمندانمان فراهم کنیم؛ در محیطی که تمام جنسیت‌ها و نژادها مورد احترام واقع می‌شوند. اگر موردی علیه قوانین و مقررات شرکت مشاهده شود، سریعا به آن رسیدگی می‌شود؛ درست مثل پرونده‌ی آقای مارتینز.»

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.