گوگل و مایکروسافت برای تقویت امنیت سایبری آمریکا همکاری می کنند - تکفارس 
گوگل و مایکروسافت برای تقویت امنیت سایبری آمریکا همکاری می کنند - تکفارس 

گوگل و مایکروسافت برای تقویت امنیت سایبری آمریکا همکاری می کنند

محمدحسین فرقانی
۴ شهریور ۱۴۰۰ - 09:45
جو بایدن

نمایندگان ابرشرکت‌های فناوری مانند اپل، گوگل و مایکروسافت پس از دیدار با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید وعده داده‌اند که امنیت سایبری ایالات متحده را تقویت کنند. طبق آخرین گزارشات منتشرشده از این دیدار، تعهدات بر اساس هر شرکت متفاوت است؛ اما شامل هزینه‌های میلیاردی برای زیرساخت‌های سایبری تا ارائه کمک و آموزش زنجیره تأمین می‌شود.

دیدار روز چهارشنبه با مدیران عامل این شرکت‌های فناوری در پی حملات سایبری بزرگ علیه سازمان‌های دولتی ایالات متحده و زیرساخت‌های انرژی مانند خط لوله این کشور صورت گرفت.

«دولت فدرال نمی‌تواند به تنهایی با این چالش روبرو شود»

بایدن در نشست روز چهارشنبه گفت: «واقعیت این است که بیشتر زیرساخت‌های حیاتی ما متعلق به بخش خصوصی است و دولت فدرال نمی‌تواند به تنهایی این چالش را برطرف کند.»

گوگل مایکروسافت

اپل اعلام کرد که با تأمین کنندگان خود برای «پذیرش گسترده احراز هویت چند عاملی» و همچنین ارائه آموزش‌های جدید امنیتی، واکنش به حوادث و رفع آسیب‌پذیری همکاری خواهد کرد. آمازون نیز قصد دارد یک دستگاه احراز هویت چند عاملی را به همه دارندگان حساب خدمات وب آمازون به صورت رایگان ارائه دهد و تمام آموزش‌های آگاهی از امنیت کارکنان این شرکت را بدون هیچ هزینه ای در اختیار عموم قرار دهد.

مطالب مرتبط:

شرکت گوگل اعلام کرد بیش از ۱۰ میلیارد دلار در پنج سال آینده برای تقویت امنیت سایبری ایالات متحده و زنجیره تأمین نرم‌افزار هزینه خواهد کرد. گوگل همچنین وعده داده‌است که بیش از ۱۰۰٫۰۰۰ آمریکایی را در زمینه تجزیه و تحلیل داده‌ها و پشتیبانی فناوری اطلاعات از طریق برنامه Certificate Career این شرکت، آموزش دهد. هم‌چنین مایکروسافت اعلام کرد که در پنج سال ۲۰ میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری خواهد کرد و نیز وعده‌هایی مشابه شرکت گوگل می‌دهد.

در نشست روز چهارشنبه ساندار پیچای (Sundar Pichai)، مدیرعامل آلفابت (Alphabet)، اندی جاسی (Andy Jassy)، مدیرعامل آمازون، تیم کوک، مدیرعامل اپل، آرویند کریشنا (Arvind Krishna)، رئیس آی بی ام (IBM) و ساتیا نادلا (Satya Nadella)، مدیرعامل مایکروسافت، به همراه نمایندگان صنایع دیگر مانند انرژی و آموزش و پرورش شرکت کردند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید