آمازون آیکون بحث برانگیز برنامه ی خود را تغییر داد - تکفارس 
آمازون آیکون بحث برانگیز برنامه ی خود را تغییر داد - تکفارس 
آمازون آیکون بحث برانگیز برنامه ی خود را تغییر داد - تکفارس 

آمازون آیکون بحث برانگیز برنامه ی خود را تغییر داد

محمدحسین فرقانی
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - 17:32
آیکون آمازون

شرکت آمازون در به‌روزرسانی اخیر خود تغییر کوچک و نامحسوسی روی آیکون برنامهٔ خود داد. پیش از این در ژانویه از آیکون جدید این برنامه رونمایی شده بود که به عقیدهٔ بعضی افراد، نوار آبی بالای آیکون شباهت زیادی به مدل سبیل «مسواکی» داشت؛ گونه‌ای از مدل سبیل که در آن لبه‌های سبیل تراشیده می‌شود.

سبیل مسواکی پس از آن‌که در اوایل قرن نوزدهم میلادی توسط چارلی چاپلین مشهور شد، پس از جنگ جهانی برای همیشه با نام آدولف هیتلر، دیکتاتور و سیاستمدار آلمانی، گره خورد.

آیکون جدید آمازون

حال آمازون پس از بازخوردهایی که از کاربران خود دریافت نموده، تصمیم گرفته تغییراتی روی آیکون برنامهٔ خود اعمال کند. یکی از سخنگویان این شرکت دربارهٔ این موضوع گفت:

«آمازون همواره به‌دنبال کشف راه‌های جدید برای تأمین رضایت مشتریانش است. آیکونی که در فوریه ۲۰۲۱ از آن رونمایی شد، به شکل جعبه‌هایی است که آمازون برای مشتری‌هایش ارسال می‌کند و هدف از طراحی آن، به ارمغان آوردن لذت و شوقی است که کاربران حین دریافت بسته‌هایشان از آن بهره‌مند می‌شوند.»

به هر حال، تغییری که آمازون برای آیکون برنامه‌اش در نظر گرفته بسیار معقولانه به نظر می‌رسد. آیکون جدید این برنامه علاوه بر بستهٔ ارسالی و نوار آبی بحث‌برانگیزش، نماد همیشگی آمازون (فلشی که در لوگوی این شرکت حرف A را به Z متصل می‌کند) نیز قرار دارد.

آیکون جدید آمازون

آمازون قصد دارد با این تغییر نماد برنامهٔ خود، هرگونه ارتباط یا شباهتی که با سبیل هیتلر به وجود آمده را رفع نماید. شمایل هیتلر چنان با سبیل مسواکی‌اش پیوند خورده بود که این مدل سبیل پس از جنگ جهانی دوم به شدت از مد افتاد. بدیهی است مشتریان این شرکت نیز علاقهٔ چندانی به این ارتباط میان آیکون برنامه و رهبر ارتش ناسیونال‌سوسیالیست آلمان نداشتند.

این مدل سبیل ابتدا در قرن نوزدهم و در کشور ایالات متحده آمریکا محبوب شد و پس از آن به آلمان و دیگر نقاط دنیا گسترش یافت. سبیل مسواکی پس از جنگ جهانی دوم و به دلیل ارتباط بسیار نزدیکش با آدولف هیتلر به «سبیل هیتلری» نیز مشهور شد.

علاوه بر این موضوع، برخی کاربران هم بیکار ننشستند و با استفاده از خلاقیت‌شان، به شباهت بی‌نظیر میان آیکون جدید برنامه و شخصیت انیمهٔ آواتار: آخرین بادافزار نیز اشاره کردند.

آیکون جدید آمازون

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید