BOE برای آیفون ۱۲S صفحه نمایش می‌سازد - تکفارس 
BOE برای آیفون ۱۲S صفحه نمایش می‌سازد - تکفارس 
BOE برای آیفون ۱۲S صفحه نمایش می‌سازد - تکفارس 

BOE برای آیفون ۱۲S صفحه نمایش می‌سازد

مهدی حلوائی
۲ اسفند ۱۳۹۹ - 19:30
شرکت BOE

بر اساس گزارشی که در آذر ۱۳۹۹ (دسامبر ۲۰۲۰) ارائه شد، شرکت BOE به عنوان سومین سازنده‌ی صفحه نمایش OLED برای آیفون ۱۲ انتخاب شده بود. در این گزارش آمده بود که با توجه به میزان تقاضا برای جدیدترین گوشی اپل، شرکت BOE بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون واحد صفحه نمایش برای این شرکت خواهد ساخت. امروز وب‌سایت BuisinessKorea اعلام کرد که شرکت چینی BOE برای ساخت پنل‌های گوشی‌های ریفربیش‌شده اپل، از طرف این شرکت چراغ سبز دریافت کرد.

به گزارش این وبسایت، شرکت BOE کارخانه‌ای را در شهر منیانگ به‌طور اختصاصی برای تولید محصولات اپل راه‌اندازی کرده است. گفته می‌شود که در حال حاضر این شرکت مشغول ساخت صفحه نمایش‌های OLED برای جدیدترین نسخه‌ی آیفون است؛ این گوشی از نظر بسیاری از کارشناسان، آیفون ۱۲S نام خواهد گرفت (برخی افراد معتقدند نام این گوشی هوشمند، آیفون ۱۳ خواهد بود).

در حال حاضر شرکت سامسونگ تولیدکننده‌ی اصلی صفحه نمایش‌های  OLED برای آیفون ۱۲ است. به‌نظر می‌رسد که نسخه‌ی ۶٫۱ اینچی آیفون‌ ۱۲ از پنل‌های ساخت شرکت الجی استفاده کند و بقیه مدل‌ها از پنل‌های شرکت سامسونگ بهره خواهند برد.

اپل در نظر دارد تا تعداد درخواست‌های خود از این دو شرکت کره‌ای را  کاهش دهد، هرچند که ممکن است مدتی طول بکشد تا چنین کاری صورت بگیرد. به گفته‌ی یکی از منابع داخلی، شرکت اپل قصد ندارد BOE را در سال جاری وارد زنجیره‌ی تولید خود کند و این کار سال بعد صورت خواهد گرفت.

این یعنی شرکت BOE کماکان به تولید پنل برای گوشی‌های ریفربیش‌شده‌ی اپل خواهد پرداخت. همچنین این شرکت امیدوار است تا بتواند وظیفه‌ی ساخت پنل‌های microOLED برای دستگاه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده‌ی اپل را بر عهده بگیرد. به گزارش یک وب‌سایت کره‌ای، این شرکت قصد دارد تا این پنل‌های را در نیم‌سال دوم سال جاری تولید کند.

همچنین اخبار دیگر حاکی از آن است که نسخه‌های پیشرفته‌تر آیفون ۱۲ مجهز به پنل‌های LTPO خواهد بود و شرکت سامسونگ وظیفه‌ی ساخت آن‌ها را بر عهده خواهد داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید