نوکیا ۵.۴ روی فروشگاه فلیپکارت فهرست شد - تکفارس 
نوکیا ۵.۴ روی فروشگاه فلیپکارت فهرست شد - تکفارس 
نوکیا ۵.۴ روی فروشگاه فلیپکارت فهرست شد - تکفارس 

نوکیا ۵.۴ روی فروشگاه فلیپکارت فهرست شد

مهدی ملکی
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - 20:00
نوکیا ۵.۴

مدتی پیش در هفته جاری گزارش شد که نوکیا ۵.۴ به زودی راهی بازار ایالات متحده خواهد شد و هم‌اکنون در کشور کلمبیا برای خرید در دسترس قرار دارد. حال یک فهرست‌بندی جدید در وب‌سایت فروشگاه فلیپکارت (Flipkart) تایید کرده است که نوکیا ۵.۴ به زودی راه خود را به فروشگاه‌های آنلاین کشور هند هم باز خواهد کرد.

در این زمینه دو ویدیو هم درون سایت منبع منتشر شده‌اند. ویدیو اول به قابلیت‌های دوربین نوکیا ۵.۴ و جذابیت‌های خاص آن اشاره می‌کند. این محصول نوکیا به دروبین چهارگانه شامل لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض ۵ مگاپیکسلی، یک لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی و همچنین یک لنز تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود.

دقیقاً زیر ماژول دوربین، می‌توان حسگر تشخیص اثر انگشت را مشاهده کرد. افزون بر این‌ها در جلوی دستگاه نیز از یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی استفاده شده است. نمایشگر دستگاه مورد نظر دارای ابعاد ۶.۳۹ اینچی IPS همراه با رزولوشن ۷۲۰p و یک بریدگی روزنه در قسمت چپ جهت جای‌گیری دوربین است.

ویدیو دوم به عمر باتری دستگاه مذکور می‌پردازد. نوکیا ۵.۴ به یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز است که در کنار پردازنده کم مصرف اسنپدراگون ۶۶۲ می‌تواند مدت زیادی را دوام آورد. گوشی مورد بحث در دو پیکربندی رم ۴ و ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت به بازار عرضه خواهد شد با این حال فعلاً‌ تاریخ شروع فروش آن در فلیپکارت مشخص نشده است.

این دستگاه در ماه دسامبر گذشته با قیمت ۱۸۹ یورو معرفی شد. افزون بر عرضه در آمریکای شمالی، هند و آسیا، در خاور میانه و بازارهای آفریقایی نیز منتشر خواهد شد. مدتی پیش در همین زمینه اطلاعات دیگری نیز منتشر شد. برای مثال نوکیا ۷.۳ برخلاف پیش‌بینی‌ها در سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه نشد ولی گویا هنوز هم در حال ادامه روند توسعه خود است؛ به طوری که موسسه TUV رایلنلند ژاپن به تازگی گواهینامه باتری دو مدل از این سری را صادر کرده است.

یکی از این گوشی‌ها احتمالاً نوکیا ۷.۳ و یا به عبارت دیگر ۷.۴ با شماره مدل WT340 باشد (با توجه به زمان عرضه، نام دوم هم قابل تامل است)؛ این مدل همراه با یک باتری ۵۰۵۰ میلی‌‌آمپر ساعتی به بازار عرضه خواهد شد. مدل بعدی موسوم به نوکیا ۶.۳ و یا ۶.۴ (با منطق ذکر شده) با شماره مدل CN110 و اندکی ظرفیت کمتر مجهز به یک باتری ۴۴۷۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود.

پیش‌تر زمانی که کوالکام از پردازنده اسنپ‌دراگون ۶۹۰ رونمایی کرد، مدیر ارشد تدارکات شرکت HMD گلوبال، جوهو سارویکاس (Juhu Sarvikas) اشاره کرد که به استفاده از این تراشه علاقه‌مند است؛ بنابراین با توجه به این موضوع که در تولید نوکیا ۸.۳ ۵G شاهد استفاده از تراشه اسنپ‌دراگون ۷۶۵G بودیم، انتظار می‌رود که این شرکت در تولید نوکیا ۷.۳ برای بهره‌گیری از شبکه ۵G، از اسنپ‌دراگون ۶۹۰ استفاده کند. قبلاً شایعه شده بود که نوکیا ۶.۳ به یک اسنپ‌دراگون ۷۳۰ مجهز خواهد بود که یک تراشه ۴G به شمار می‌آید.

نحوه استفاده و سرعت شبکه یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های میان سری ۷ و ۶ این شرکت است و این مورد را توضیح می‌دهد که چرا نوکیا ۷.۳ باید به باتری قوی‌تری مجهز باشد؛ جدای از این مورد انتظار می‌رود که هر دو مدل بسیار شبیه یکدیگر باشند. در این بین معمولاً‌ گواهینامه‌های نوکیا ۵.۴ نیز به درستی درباره ماهیت آن گزارش کرده بودند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید