مدیرعامل آمازون از استودیوی بازی‌سازی شرکت پشتیبانی می‌کند - تکفارس 
مدیرعامل آمازون از استودیوی بازی‌سازی شرکت پشتیبانی می‌کند - تکفارس 
مدیرعامل آمازون از استودیوی بازی‌سازی شرکت پشتیبانی می‌کند - تکفارس 

مدیرعامل آمازون از استودیوی بازی‌سازی شرکت پشتیبانی می‌کند

مهدی حلوائی
۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - 18:00
استودیوی بازی‌سازی آمازون

شرکت آمازون استودیوی بازی‌سازی خود را با وجود کنسل شدن بسیاری از بازی‌هایش تعطیل نمی‌کند. بر اساس گزارشات بلومبرگ، آقای اندی جسی که سمت مدیرعاملی آمازون را از جف بیزوس تحویل خواهد گرفت، پشتیبانی خود از استودیوی بازی‌سازی این شرکت را اعلام کرد.

این خبر پس از گزارش بلومبرگ در مورد مشکلات مواجه این شرکت منتشر شد. مایک فرتزینی، رییس استودیوی بازی‌سازی آمازون، گزارشات بلومبرگ را رد کرد و اکنون مدیر عامل جدید آمازون نیز از سخنان او حمایت می‌کند.

خرداد ماه سال گذشته بود که استودیوی بازی‌سازی آمازون عنوان Crucible، یک سال قبل از آن بازی Intensity و سال قبل‌تر آن بازی Breakaway را کنسل کرد. همچنین عرضه بازی New World، که قرار بود اواسط سال ۱۳۹۹ (۲۰۲۰) به بازار بیاید، به تاریخی نامشخص در سال ۱۴۰۰ (۲۰۲۱) موکول شد.

موتور گرافیکی لامبریارد که براساس موتور گرافیکی کرایتک نوشته شده است، مسئول بسیاری از مشکلات تولید بازی‌های این استودیو بوده است. بازی‌های Breakaway ،Crucible و New World با این موتور ساخته می‌شوند. با این حال هیچ نظری در مورد آینده این موتور گرافیکی داخلی داده نشده است.

کریستوف هارتمن، که در سال ۱۳۹۷ (۲۰۱۸) نایب رییس استودیوی بازی‌سازی آمازون بود، محدودیت استفاده از لامبریارد را کاهش داد و براساس گزارشات، تیم‌های این استودیو در حال کار با موتور آنریل انجین هستند.

در حال حاضر این استودیو دوران سختی را پشت سر می‌گذارد. آقای جسی در ایمیلی در روز دوشنبه به کارکنان خود نوشت:

موفقیت ناگهانی استرس کمتری دارد اما وقتی مسیر طولانی‌تری را برای موفقیت پشت سر می‌گذارید، نتیجه لذت‌بخش‌تری به دست می‌آورید.

این حرکت دقیقا برعکس کاری بود که گوگل با تعطیل کردن استودیوی بازی‌ساری استادیا انجام داد. استادیا دو سال پیش تاسیس شد بود این در حالی است که استودیوی بازی‌سازی آمازون از سال ۱۳۹۱ (۲۰۱۲) مشغول به کار است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید