ال جی دیسپلی یک نمایشگر اولد خم‌شونده ۴۸ اینچی منتشر می‌کند - تکفارس 
ال جی دیسپلی یک نمایشگر اولد خم‌شونده ۴۸ اینچی منتشر می‌کند - تکفارس 
ال جی دیسپلی یک نمایشگر اولد خم‌شونده ۴۸ اینچی منتشر می‌کند - تکفارس 

ال جی دیسپلی یک نمایشگر اولد خم‌شونده ۴۸ اینچی منتشر می‌کند

حامد شهرزاد
۱۶ دی ۱۳۹۹ - 10:30
LG-bendable-display

صادقانه بگویم، تلویزیون منحنی هرگز واقعاً محبوب نبوده است مگر اینکه فقط دوست داشته باشید یک فناوری جدید را امتحان کنید. طبق بسیاری از بررسی‌ها، انحنای تلویزیون گاهی اوقات کاربران را مجبور می‌کند تا در موقعیت خاصی برای بهترین تجربه مشاهده بنشینند. با این حال، مانیتورهای رایانه منحنی بسیار محبوب هستند (به‌خصوص برای گیمرها) زیرا بیننده معمولاً مستقیماً در مرکز صفحه نشسته و تنها ده‌ها سانتی‌متر با آن فاصله دارد. ال جی دیسپلی امیدوار است که بهترین ویژگی‌های ممکن را در اختیار کاربران و گیمرهای رایانه قرار دهد. این تولیدکننده کره جنوبی در حال کار بر روی تلویزیونی است که می‌تواند برای بازی خم شود و برای تماشای تلویزیون صاف شود. این تلویزیون همچنین می‌تواند به‌جای استفاده از بلندگوهای سنتی، با لرزش صفحه نمایش صدا تولید کند.

در هنگام CES 2021، ال جی دیسپلی یک صفحه نمایش ۴۸ اینچی انعطاف‌پذیر با کیفیت فیلم اولد (CSO) را به نمایش خواهد گذاشت. این شرکت در بیانیه مطبوعاتی اظهار داشت که این صفحه نمایش «نازک کاغذی» می‌تواند تا شعاع انحنای ۱۰۰۰ میلی‌متر خم شود و همچنان «یک فاصله دید مناسب را از وسط تا لبه صفحه نمایش» را فراهم کند. طبق گفته ال جی دیسپلی، این نمایشگر دارای «زمان پاسخگویی ۰٫۱ میلی‌ثانیه است، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز در ثانیه است و دارای نرخ تازه‌سازی متغیر گسترده‌ای است که از ۴۰ هرتز تا ۱۲۰ هرتز متغیر است».

LG-bendable-display

تلویزیون خم شونده LG برای بازی بهینه شده است

این نمایشگر جدید همچنین از فناوری CSO ال جی دیسپلی برای تولید صدا استفاده خواهد کرد. نمایشگر CSO برای اولین بار در CES در سال ۲۰۱۷ نمایش داده شد. این نمایشگر از یک تحریک‌کننده نصب‌شده در پشت نمایشگر برای ایجاد لرزش در صفحه اولد برای تولید امواج صوتی استفاده می‌کند و صفحه نمایش اساساً به یک بلندگو تبدیل می‌شود. ویبراتور در نمایشگر ۴۸ اینچی جدید اولد با کیفیت فیلم خمشی فقط ۰٫۶ میلی‌متر ضخامت دارد. این یک پیشرفت بزرگ است با توجه به اینکه هنگام معرفی CSO چهار سال پیش ۹ میلی‌متر بود.

دکتر چانگ هو اوه، معاون اجرایی رئیس ال جی و رئیس واحد تجارت تلویزیون ال جی دیسپلی، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت:

صفحه نمایش انعطاف‌پذیر ۴۸ اینچی ال جی دیسپلی برای بازی بهینه شده است. این نمایشگر با حداکثر استفاده از فناوری پیشرفته تولید شده است و سطح جدیدی از تجربه زنده را ایجاد می‌کند. به عبارت دیگر، این نمایشگر بهترین محیط بازی را برای گیمرها فراهم می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید