شایعه: مک جدید مجهز به اپل سیلیکون از تراشه ۱۲ هسته‌ای استفاده می‌کند - تکفارس 
شایعه: مک جدید مجهز به اپل سیلیکون از تراشه ۱۲ هسته‌ای استفاده می‌کند - تکفارس 
شایعه: مک جدید مجهز به اپل سیلیکون از تراشه ۱۲ هسته‌ای استفاده می‌کند - تکفارس 

شایعه: مک جدید مجهز به اپل سیلیکون از تراشه ۱۲ هسته‌ای استفاده می‌کند

مهرداد میرشاهی
۱۵ دی ۱۳۹۹ - 09:02
مک بوک پرو مجهز به تراشه M1

اپل در سال ۲۰۲۰ میلادی از تراشه ۸ هسته‌ای با لیتوگرافی ۵ نانومتری M1 رونمایی کرد؛ این موضوع به این معناست که قطعاً در سال جدید، شاهد افزایش تعداد هسته تراشه‌های جدید اپل سیلیکون خواهیم بود. طی چند ماه اخیر بارها درباره مک مجهز به اپل سیلیکون ۱۲ هسته‌ای شنیده‌ایم ولی این محصول هنوز به صورت رسمی معرفی نشده است. با این حال اما، یک منبع آگاه اطمینان دارد که به زودی شاهد مک پرقدرت جدید اپل خواهیم بود و علاقه‌مندان خیلی برای دیدن آن منتظر نمی‌مانند.

طبق گزارش‌ها، مک جدیدِ مجهز به اپل سیلیکون از شاسی جدید و نمایشگر ۱۴٫۱ اینچی برخوردار است

منبعی به نام LeaksApplePro به احتمال عرضه مک اپل سیلیکونی جدید کوپرتینویی‌ها اشاره کرده و اگرچه جزئیاتی از تعداد هسته تراشه این دستگاه ارائه داده ولی اطلاعات بیشتری از آن منتشر نکرده است. هرچند بر اساس گزارش مینگ-چی کو، مدل‌های بازطراحی شده مک بوک پرو به نمایشگرهای ۱۴٫۱ اینچ و ۱۶ اینچی به تراشه مجهز هستند و قرار است در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ میلادی روانه بازار شوند. هر دوی این مک ها از تراشه‌های مبتنی بر فناوری اپل سیلیکون بهره می‌برند.

مک بوک پرو ۱۴ اینچی ممکن است از تراشه‌ای ۱۲ هسته قدرت گیرد؛ این در حالی‌ست که ظاهراً مک بوک پرو ۱۶ اینچی به یک پردازنده ۱۶ هسته‌ای مجهز شود. از آنجایی که مک بوک پرو ۱۶ اینچی فضای بیشتری برای جایگیری یک راه‌حل خنک‌کننده دارد، منطقی‌ست که از سیلیکون قدرت‌مندتری در آن استفاده شود. متاسفانه این افشاکننده جزئیاتی درباره نام‌گذاری این تراشه ارائه نکرده است. با این وجود، در گزارش‌های قبلی به این نکته اشاره شده بود که تراشه M2 اپل در سال ۲۰۲۱ میلادی از راه خواهد رسید اما در سری محصولات بازطراحی شده آیمک (iMac) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گزارش دیگری نیز مدعی شده که تراشه A14T با لیتوگرافی ۵ نانومتری در کلاس دسکتاپ، برای آیمک جدید در دست ساخت قرار دارد. از آنجایی که تاکنون گزارش‌های متناقضی در این زمینه منتشر شده، ما حدس می‌زنیم که مک بعدی مجهز به اپل سیلیکون با تراشه M2، احتمالاً مدل ۱۴٫۱ اینچی خواهد بود. با این حال، توصیه می‌کنیم که این اطلاعات را در حد شایعه و حدس و گمان در نظر بگیرید و تا اطلاعات موثق‌تر و رسمی منتظر بمانید.

از آنجایی که مک های مبتنی بر تراشه M1 اپل عملکرد خارق‌العاده‌ای از خود نشان دادند، استفاده از یک تراشه ۱۲ هسته واقعاً هیجان‌کننده است. هرچند احتمال می‌رود که استفاده از این پردازنده‌های قدرتمند روی عمر باتری مک های جدید تاثیر بگذارد. باید دید که اپل می‌تواند همانند مک های مجهز به M1، با ارائه نسل بعدی چیپست‌های خود نیز عملکرد چشمگیری را به نمایش بگذارد یا خیر.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید