مک‌بوک‌های مجهز به تراشه M2 سال آینده منتشر می‌شوند - تکفارس 
مک‌بوک‌های مجهز به تراشه M2 سال آینده منتشر می‌شوند - تکفارس 
مک‌بوک‌های مجهز به تراشه M2 سال آینده منتشر می‌شوند - تکفارس 

مک‌بوک‌های مجهز به تراشه M2 سال آینده منتشر می‌شوند

مجید مهرعلی
۱۴ آذر ۱۳۹۹ - 09:00
مک‌بوک‌های مجهز به تراشه M2 سال آینده منتشر می‌شوند - تکفارس 

بعد از قول دادن درباره از راه رسیدن مک‌بوک‌هایی مجهز به اپل سیلیکون، شرکت سازنده تراشه جدید خود یعنی M1 را که بر اساس ARM طراحی شده است را در کنار سه دستگاه جدید مک‌بوک ایر، مک‌بوک پرو و مک مینی منتشر کرد. با این اقدام، اپل رسماً پروسه انتقال از تراشه‌های اینتل به تراشه‌های خانگی اپل سیلیکون را آغاز کرده است.

تاکنون واکنش‌ها نسبت به دستگاه های مک مجهز به M1 خوب بوده است که می‌توان دلیل آن را عملکردی مستحکم و بهبود بخشیدن به عمر باتری دانست. حال، گزارش‌های جدیدی منتشر می‌شود که در آن خبر از تراشه جدید و قوی M2 برای دستگاه‌های مک می‌دهد.

اگرچه اپل هنوز این خبر را تأیید نکرده است، بسیاری از گزارش‌ها اشاره به این دارند که این شرکت خیلی زود مک‌بوک‌ها و آیمک‌های جدیدی را معرفی می‌کند که دارای پردازشگر اپل سیلیکون قوی‌تری هستند، قطعه‌ای که احتمالاً M2 نام خواهد داشت.

به‌تازگی گزارش جدیدی از چین منتشر شده که در آن ادعا شده است اپل تراشه M2 را که با پردازش ۵ میلی‌متری ساخته شده را در کنار یک مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی و یک نسخه ۱۶ اینچی مجهز به این تراشه در اوایل ۲۰۲۱ منتشر خواهد کرد.

افزون بر این، گزارش شده است که اپل قصد دارد دو مدل از مک‌بوک پرو با طراحی‌هایی جدید را سال آینده میلادی وارد بازار کند. در ۲۰۲۲، انتظار می‌رود که این شرکت دست به انتشار یک مک‌بوک ایر تازه‌نفس در کنار مک‌بوک پرو و مک‌بوک بزند که از صفحه‌نمایش‌هایی مینی ال‌ای‌دی بهره می‌برند.

نکته جالب دیگر این است که گزارش یادشده ادعا می‌کند که اپل در سال ۲۰۲۱ تعدادی شارژر GaN را عرضه می‌کند. بعد از آن نیز انتظار می‌رود که در کنار خرید مک‌بوک‌های جدید، شارزر‌های کوچک‌تری هم در دسترس باشند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید