کالبدشکافی مک بوک پرو ۱۳ اینچی اپل با تراشه M2 [تماشا کنید] - تکفارس 
کالبدشکافی مک بوک پرو ۱۳ اینچی اپل با تراشه M2 [تماشا کنید] - تکفارس 
کالبدشکافی مک بوک پرو ۱۳ اینچی اپل با تراشه M2 [تماشا کنید] - تکفارس 

کالبدشکافی مک بوک پرو ۱۳ اینچی اپل با تراشه M2 [تماشا کنید]

افشین نوری
۱۱ تیر ۱۴۰۱ - 09:24
مک بوک پرو

متخصصان تیم iFixit به‌تازگی اقدام به کالبدشکافی جدیدترین لپ تاپ مک بوک پرو ۱۳ اینچی اپل با تراشه M2 کرده‌اند و به نکات جالبی برخورد کرده‌اند.

همانطور که در ویدیو می‌بینید مک بوک پرو M2 دارای سینک حراراتی متفاوتی نسبت به مدل M1 است و گوشه‌های گردتری نسبت به آن دارد. از طرفی رنگ فن این لپ تاپ تغییر کرده و‌ دیگر به رنگ نقره‌ای نیست. چند چیپ موجود روی بورد منطقی لپ تاپ نیز تغییر کرده‌ است. در کل به نظر می‌رسد که اپل امسال تغییرات زیادی در داخل این لپ تاپ ایجاد نکرده است و‌ حتی شاسی آن نیز همان شاسی چند سال پیش است. 

در بخشی از ویدیو نشان داده می‌شود که امکان تعویض بورد منطقی مک بوک پرو M2 با مدل M1 وجود دارد و البته انجام این کار پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد و شما مجبور هستید کل کیبورد، ترک پد و سنسور تاچ آیدی را باز کنید. در واقع iFixit از این نوع طراحی اپل انتقاد کرده و گفته است که نیازی به این همه پیچیدگی نبود.  

از طرفی، iFixit در ویدیوی خود نشان داده است که‌ مدل ۲۵۶ گیگابایتی مک بوک پرو M2 اپل فقط دارای یک چیپ حافظه است و همین موضوع باعث کند شدن سرعت خواندن و نوشتن آن در مقایسه با مدل M1 با دو چیپ حافظه ۱۲۸ گیگابایتی شده است.

ظاهرا اپل به خاطر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، به جای دو چیت از یک چیپ استفاده کرده است؛ اما به هر حال انتظار می‌رفت که مدل M2 تفاوت‌هایی با مدل M1 داشته باشد اما ظاهرا این اتفاق نیفتاده است.

منبع: Notebookcheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید