سرعت حافظه SSD نسخه پایه مک بوک پرو M2 از مدل M1 پایین تر است - تکفارس 
سرعت حافظه SSD نسخه پایه مک بوک پرو M2 از مدل M1 پایین تر است - تکفارس 

سرعت حافظه SSD نسخه پایه مک بوک پرو M2 از مدل M1 پایین تر است

مهدی حلوائی
۶ تیر ۱۴۰۱ - 15:56
مک بوک پرو

بر اساس گزارش وب‌سایت MacRumors، عملکرد حافظه‌ی SSD نسخه‌ی پایه‌ی مک بوک پرو M2 از مدل عرضه‌شده با تراشه‌ی M1 ضعیف‌تر است. سرعت خواندن و نوشتن حافظه‌ی این محصول ۱۳۰۰ دلاری در آزمایش‌های کانال‌ یوتیوب Max Tech و Created Tech به‌ترتیب ۵۰ و ۳۰ درصد کمتر از نسخه‌ی قبلی مک بوک پرو بوده است.

مطالب مرتبط:

کانال یوتیوب Max Tech پس از کالبدشکافی نسخه‌ی ۱۳ اینچی مک بوک پرو M2 اعلام کرد که این محصول از یک تراشه‌ی حافظه‌ ۲۵۶ گیگابایتی بهره برده در حالی که نسخه‌ی قبلی آن به دو تراشه‌‌ی ۱۲۸ گیگابایتی مجهز شده است. از این رو حافظه‌ی مک بوک پرو M2 تنها از دو مسیر به‌طور همزمان استفاده می‌کند و سرعت عملکرد آن به یک مسیر محدود خواهد شد. در طرف دیگر، نسخه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی این محصول از این مشکل رنج نمی‌برند.

سرعت پایین حافظه‌ی نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی مک بوک پرو M2 روی سرعت لودینگ، انتقال فایل و دریافت اطلاعات تاثیر خواهد گذاشت و عملکرد کلی آن نیز را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در حال حاضر علت اصلی استفاده‌ی اپل از سیستم یادشده در این نسخه از مک بوک پرو مشخص نیست اما احتمالاً مشکل کمبود تراشه یکی از دلایل اصلی آن می‌باشد.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید