اپل ظاهراً خود را برای معرفی تراشه‌های M2 پرو، M2 مکس، M2 اولترا و M2 اکستریم آماده می‌کند - تکفارس 
اپل ظاهراً خود را برای معرفی تراشه‌های M2 پرو، M2 مکس، M2 اولترا و M2 اکستریم آماده می‌کند - تکفارس 

اپل ظاهراً خود را برای معرفی تراشه‌های M2 پرو، M2 مکس، M2 اولترا و M2 اکستریم آماده می‌کند

افشین نوری
۶ تیر ۱۴۰۱ - 08:34
تراشه M2

اپل چند هفته پیش در رویداد WWDC 2022 از تراشه M2 رونمایی کرد. این تراشه بهبودهای خوبی را نسبت به M1 ارائه می‌کرد و اولین دستگا‌های مجهز به آن مک بوک ایر ۲۰۲۲ و مک بوک پرو جدید ۱۳ اینچی بودند‌.

حالا طبق یک گزارش جدید به نظر می‌رسد اپل قصد دارد نسخه‌های دیگری از تراشه M2 با اسامی M2 پرو، M2 مکس، M2 اولترا و M2 اکستریم معرفی کند که در داخل دستگاه‌های مک مینی، مک بوک پرو و مک پرو استفاده خواهد شد. 

 در این گزارش که توسط مارک گورمان تحلیلگر بلومبرگ منتشر شده گفته شده است که اپل در حال کار روی تراشه‌های M2 پرو، M2 مکس، M2 اولترا و M2 اکستریم برای استفاده در مدل مختلف مک است و هنوز مشخص نیست که چه زمانی شاهد معرفی آن‌ها خواهیم بود. 

گورمان گقته است که ادل احتمالا دو مدل مک مینی با تراشه‌های M2 و M2 معرفی خواهد کرد. قبلا میز شایعاتی درباره این دو‌مدل وجود داشته است، اما‌ زمان معرفی آن‌ها فعلا مشخص نیست.

به نظر می‌رسد اپل لپ‌تاپ‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی مک بوک پرو بعدی خود را به‌ترتیب با تراشه‌های M2 پرو و M2 مکس به‌روزرسانی خواهد کرد و همانطور که گفته شد چند هفته پیش هم یک مک بوک پرو ۱۳.۳ اینچی با تراشه M2 معرفی کرد. البته اپل ارتقاهای دیگری نیز در مدل‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی مک بوک پرو خواهد داد و ممکن است تغییرات زیادی در آن‌ها ایجاد کند. 

گورمان گفته است که اپل تراشه M2 اولترا و M2 اکستریم را هم برای استفاده در دو مدل مک پرو معرفی خواهد کرد. هنوز جزییات زیادی از این دستگاه منتشر نشده است، ولی انتظار می‌رود به‌زودی شاهد معرفی آن باشیم. 

البته گورمان صحبتی درباره آی‌مک ۲۴ اینچی نکرده است، اما به نظر می‌رسد اپل این دستگاه را امسال معرفی نخواهد کرد و سال آینده آن را با تراشه M3 ارائه خواهد کرد. 

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید