جزئیات و تصویر جدیدی از هوآوی P50 فاش شد - تکفارس 
جزئیات و تصویر جدیدی از هوآوی P50 فاش شد - تکفارس 
جزئیات و تصویر جدیدی از هوآوی P50 فاش شد - تکفارس 

جزئیات و تصویر جدیدی از هوآوی P50 فاش شد

مهدی ملکی
۱۴ دی ۱۳۹۹ - 20:30
گوشی هوآوی P50

هوآوی حداقل براساس ادعای گزارش‌های بی‌شمار در حال آماده‌سازی برای رونمایی از هوآوی P50 است؛ مطمئناً کاربران می‌دانند که این یعنی اخبار و شایعات بیشتری پیرامون این محصول ایجاد می‌شود.

دقیقاً پیش از شروع سال نو میلادی بود که افشاگر محبوب استیو همرستوفر با نام مستعار Onleaks اولین تصویر از هوآوی P50 پرو را منتشر کرد. حال منبعی دیگری موسوم به RODENT950 اطلاعات دیگری را عرضه کرده است. براساس این اطلاعات هوآوی ممکن است که سیاست سامسونگ تولیدکننده کره‌ای را در پیش بگیرد و چندین اندازه مختلف از گوشی پرچم‌دار خود یعنی P50 را معرفی و به بازار عرضه کند. شما در زیر می‌‌توانید گزارش این منبع را مشاهده کنید.

گوشی هوآوی P50 پرو

بنابراین می‌توان انتظار رونمایی رسمی از سه مدل را داشت؛ نسخه دارای نمایشگر ۶.۱ الی ۶.۲ اینچی (احتمالاً مدل پایه P50)، نسخه دارای نمایشگر ۶.۶ اینچی (احتمالاً P50 پرو) و نسخه بالارده و دارای نمایشگر ۶.۸ اینچی (احتمالاً P50 پرو پلاس). «همرستوفر» ادعا کرده است که نسخه ۶.۸ اینچی دارای ابعاد ۱۵۹ × ۷۳ میلی‌متری خواهد بود. لازم به ذکر است که RODENT950 پیش‌تر هم مواردی صحیح را اشاره کرده بود که می‌توان به موارد فاش شده در مورد سری P40 هوآوی در سال قبل اشاره کرد.

اولین تصویر فاش شده از هوآوی P50

منبع ذکر شده که با نام کاربری Onleaks او را می‌شناسیم علاوه بر مدل‌ها مختلف، اولین تصویر غیررسمی از گوشی هوشمند P50 را نیز منتشر کرده است. با توجه به سابقه خوب او می‌توان در نظر گرفت که این تصویر کاملاً واقعی است و هیچ خبری از موارد تقلبی نیست. گفتنی است که تصویر قابل مشاهده مورد خاصی را فاش نمی‌کند و تنها در سطح جذاب ماهیت خود باقی می‌ماند. با این حال افزون با انتشار این تصویر برخی از جزئیات دستگاه هم به اشتراک گذاشته شده است. ادعا می‌شود که گوشی یاد شده مجهز به یک نمایشگر ۶.۶ اینچی با ابعاد ۱۵۹ × ۷۳ میلی‌متر خواهد بود. تصویر مورد نظر کناره‌های خمیده و قابل توجه دستگاه را نمایش می‌دهد و علاوه بر آن در جلوی P50 تنها از یک دوربین استفاده شده است.

گوشی هوآوی P50

احتمال عرضه سری P50 در نیمه‌اول سال ۲۰۲۱ میلادی

هوآوی اکنون مدت‌ها است که از تحریم‌های آمریکا رنج می‌برد و از هر دو قسمت نرم‌افزار و سخت‌افزار دچار مشکل شده است. این محدودیت‌ها از سال ۲۰۱۹ آغاز شده‌اند و شرکت یاد شده در تلاش است تا در برابر عواقب آن دوام بیاورد. از این رو سال ۲۰۲۰ با از دست رفتن دسترسی به پردازنده‌های های‌سیلیکون این شرکت از قبل هم دشوارتر شده است. TSMC به عنوان تامین‌کننده اصلی تراشه‌های ۵ نانومتری هوآوی دیگر قادر به معامله با آن نیست.

این تولیدکننده چینی گوشی‌های هوشمند در تلاش است تا به نحوی از زیر بار فشارهای ایالات متحده خارج شود و به تازگی آخرین سری از محصولات خود موسوم به میت ۴۰ را با استفاده از پردازنده‌های کایرین روانه بازار کرده است که پس از این قادر به انجام این موضوع نخواهد بود. در نتیجه به نظر می‌رسد این شرکت باید بیش از پیش به همکاری با تولیدکننده‌های شخص ثالث بپردازد تا پرچم‌داران خود را بدون تاخیر به بازار عرضه کند.

با وجود مشکلات، مدیران شرکت هنوز در نظر دارند تا سری P50 را نیز در نیمه‌اول سال ۲۰۲۱ میلادی برای عموم کاربران منتشر کنند. این مورد توسط وب‌سایت TheElec گزارش شده است و به نظر می‌رسد که هوآوی قصد استفاده از تراشه‌های کایرین ۹۰۰۰ را در این دستگاه داشته باشد. از این رو با توجه به سخنان قبلی مدیر عامل اجرایی بخش تجارت و مشتریان هوآوی که آخرین استفاده‌های کایرین را محدود به سری میت ۴۰ می‌دانست، رسانه‌ها متعجب شده‌اند.

سامسونگ و LG نمایشگرهای مورد نیاز P50 را تولید خواهند کرد

از تراشه‌ها که عبور کنیم، گزارش‌ها اشاره می‌کنند سامسونگ و LG تامین‌کنندگان نمایشگرهای سری جدید از پرچم‌داران هوآوی خواهند بود. ظاهراً هر دو شرکت مذکور اکنون در حال آماده‌سازی برای تولید انبوه هستند. رزولوشن و طراحی واقعی این نمایشگرها فعلاً در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و هیچ منبع رسمی در موردشان صبحت نکرده است.

هوآوی در نظر دارد که حتی در مقابل تحریم‌ها نیز کاربران گوشی‌های هوشمند خود را حفظ کند و نام خود را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان دستگاه‌های پرچم‌دار تداوم بخشد. این شرکت چند سال پیش با عرضه تقریباً ۴۴ میلیون دستگاه گوشی هوشمند تقریباً به آمار سامسونگ دست یافت؛ جدای از آن حتی در سال ۲۰۱۹ اپل را در رده‌بندی‌ها پشت سر گذاشت. براساس برآوردهای اولیه این شرکت در سال ۲۰۲۰ افت قابل توجهی داشته است و این در حالی بیان می‌شود که کاربران چینی هنوز هم از هوآوی حمایت می‌کنند.

بنابراین با توجه به بازار بزرگ کشور چین و علاقه مردم آن به هوآوی، شاید عرضه جهانی گوشی‌های این تولیدکننده غیرضروری به نظر برسد. در واقع این بسیار ناخوشایند است که یک کاربر غیرچینی دستگاهی اندرویدی را خریداری کند و به اپلیکیشن‌های گوگل دسترسی نداشته باشد.

باید منتظر بود و دید که آیا هوآوی قادر به خنثی کردن یا دور زدن تحریم‌ها می‌شود یا خیر؛ ظاهراً ریاست جمهوری و مدیریت بایدن آخرین امید این شرکت چینی باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید