هواوی می گوید تراشه های ساخت چین باید استفاده شوند، حتی اگر ضعیف باشند - تکفارس 
هواوی می گوید تراشه های ساخت چین باید استفاده شوند، حتی اگر ضعیف باشند - تکفارس 
هواوی می گوید تراشه های ساخت چین باید استفاده شوند، حتی اگر ضعیف باشند - تکفارس 

هواوی می گوید تراشه های ساخت چین باید استفاده شوند، حتی اگر ضعیف باشند

افشین نوری
۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - 10:47
هوآوی

رئیس هوآوی، Xu Zhijun در مصاحبه جدید خود بر اهمیت استفاده از تراشه‌های ساخت کشور چین حتی اگر ضعیف باشند تاکید کرده است. او این صحبت را درباره عملکرد ضعیف تراشه Kirin 9000s که در سری میت ۶۰ پرو استفاده شده بیان شده است. Zhijun گفته: «اگر از تراشه‌های ساخت چین علیرغم ضعف آن‌ها استفاده نکنیم، این شکاف همیشه باقی خواهد ماند و ما برای همیشه عقب خواهیم ماند.»

گوشی جدید پرچمدار هواوی یعنی میت ۶۰ پرو به‌تازگی به خاطراستفاده از تراشه Kirin 9000s که در داخل چین تولید شده مورد توجه قرار گرفته است. این تراشه توسط شرکت چینیSMIC با استفاده از فناوری نسل دوم ۷ نانومتری که احتمالا N+2 نامیده می‌شود، ساخته شده است.

هرچند هواوی و SMIC توانسته‌اند تحریم های آمریکا را دور بزنند، اما برخی کارشناسان معتقدند فناوری ۷ نانومتری SMIC هنوز به میزان قابل توجهی از فناوری TSMC عقب است و Kirin 9000s در مقایسه با اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام عملکرد ضعیف‌تری دارد.

Zhijun در سخنرانی خود در کنفرانس جهانی محاسبات ۲۰۲۳ به چالش‌های صنعت محاسبات اشاره کرد و گفت که چین قبلا مشکلاتی در زمینه تولید تراشه‌های خاص برای این صنعت داشت.

Xu Zhijun گفته: «ما قبلا حتی نمی‌توانستیم تراشه‌های کارت شبکه و تراشه‌های RAID را بسازیم. ما همچنین نمی‌توانستیم پردازنده‌های مدیریت انرژی را برای سرورهای خود تولید کنیم. بنابراین، ما باید به اصول اولیه صنعت محاسبات بازمی‌گشتیم.»

او رقبای خارجی چین را به خاطر داشتن فناوری‌های پیشرفته با یک فرد سطح دکترا مقایسه کرد و تولیدات داخلی چین را به یک فرد سطح ابتدایی تشبیه کرد. با این حال، او بر عزم جدی چین برای توسعه زیرساخت‌های فناوری خود تاکید کرد.

منبع: tomshardware

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید