نسخه تک موتوره هوآوی آواتار ۱۱ معرفی شد - تکفارس 
نسخه تک موتوره هوآوی آواتار ۱۱ معرفی شد - تکفارس 

نسخه تک موتوره هوآوی آواتار ۱۱ معرفی شد

مهدی حلوائی
۶ فروردین ۱۴۰۲ - 09:05
هوآوی آواتار 11

آواتار (Avatr) برندی تحت مالکیت هوآوی، CATL و چانگان است که هوآوی فناوری استفاده‌شده در خودروهای آن را تولید می‌کند. آواتار ۱۱ اولین خودروی شاسی بلند این برند بوده که با همکاری هوآوی و چانگان بر پایه‌ی پلتفرم CHN EP1 طراحی شده است. سال گذشته‌ نسخه‌ی دوموتوره‌ی این خودرو معرفی شده بود و حالا امروز از نسخه‌ی تک‌موتوره‌ی آن نیز رونمایی شده است.

هوآوی آواتار 11

نسخه‌ی تک‌موتوره‌ی آواتار ۱۱ از پیشرانه‌ای با توان ۳۰۸ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتن متر بهره برده و برای رسیدن به شتاب ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تنها به ۶.۶ ثانیه زمان نیاز دارد. هرچند که این خودرو حدود ۳ ثانیه کندتر از نسخه‌ی دوموتوره است اما در عوض با هر بار شارژ مسافت بیشتری را طی می‌کند. هوآوی این خودرو را در دو نسخه با باتری ۹۰ کیلووات‌ساعتی (برد ۶۰۰ کیلومتر) و ۱۱۶ کیلووات‌ساعتی (برد ۷۰۵ کیلومتر) در دسترس قرار خواهد داد.

هر دو نسخه‌ی آواتار ۱۱ تک‌موتوره از شارژ ۲۴۰ کیلوواتی پشتیبانی کرده و با ۱۰ دقیقه شارژ توان طی کردن مسافت ۲۰۰ کیلومتری را دارند. به جز موارد یادشده تفاوت خاص دیگری بین این دو مدل وجود نداشته و هر دوی آن‌ها در نسخه‌های ۴ سرنشین و ۵ سرنشین با سیستم اطلاعات و سرگرمی هوآوی اینساید (Huawei Inside) و سیستم خودران AVATRANS به بازار عرضه می‌شوند.

هوآوی آواتار 11

آواتار ۱۱ به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب‌ترین شاسی بلندها در کشور چین بوده و برای مثال در ماه فوریه ۱۲ درصد از کل بازار این خودروها را به خود اختصاص داد و از این نظر پشت سر نیو ES6 و بی ام و iX3 قرار گرفت. هوآوی نسخه‌ی دوموتوره‌ی این خودرو را ۵۲ هزار دلار قیمت‌گذاری کرده و نسخه‌ی تک‌موتوره‌ی آن را نیز با قیمت ۴۶.۵۰۰ دلار (باتری کو‌چک‌تر) و ۵۰.۹۰۰ دلار (باتری بزرگ‌تر) به بازار عرضه می‌کند.

منبع: ArenaEV

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.