شایعه: هوآوی شگفتی دیگری با سری P70 خلق خواهد کرد - تکفارس 
شایعه: هوآوی شگفتی دیگری با سری P70 خلق خواهد کرد - تکفارس 
شایعه: هوآوی شگفتی دیگری با سری P70 خلق خواهد کرد - تکفارس 

شایعه: هوآوی شگفتی دیگری با سری P70 خلق خواهد کرد

افشین نوری
۱۶ آبان ۱۴۰۲ - 10:33
هواوی

هوآوی اخیرا با معرفی اولین تلفن ۵G خود در سه سال اخیر، میت ۶۰ پرو باعث شگفتی همگان شد و ممکن است شگفتی دیگری خلق کند. هوآوی با کمک SMIC توانست تحریم‌های آمریکا را بشکند و تراشه ۷ نانومتری Kirin 9000s 5G را در سری میت ۶۰ ارائه کند. طبق آخرین شایعات ببه نظر می‌رسد که هوآوی در حال طراحی حسگرهای دوربین CMOS برای سری گوشی‌های هوشمند P70 است.

سال گذشته، هواوی همکاری خود با شرکت لایکا قطع کرد و این شرکت مجبور شد تا سیستم عکاسی گوشی خود را با نام Xmage ایجاد کند. این شرکت همچنین مجبور شد سرویس موبایلی خود را ایجاد کند که از هسته HMS و سرویس‌های مهمی مانند Huawei AppGallery بهره می‌برد.

هرچند هوآوی مجوزی دریافت کرده که به آن اجازه می‌دهد از تراشه اسنپدراگون ۸+ نسل ۱ استفاده کند اما این تراشه محدود به پرچمداران سری P60 با اتصال ۴G بود. P60 Pro از دو سنسور دوربین سونی، IMX888 برای دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و IMX858 برای دوربین ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض استفاده می‌کرد و دوربین پریسکوپ آن سنسور دوربین ۴۸ مگاپیکسلی OmniVision بود.

رئیس هوآوی، Xu Zhijun در مصاحبه جدید خود بر اهمیت استفاده از تراشه‌های ساخت کشور چین حتی اگر ضعیف باشند تاکید کرده است. او این صحبت را درباره عملکرد ضعیف تراشه Kirin 9000s که در سری میت ۶۰ پرو استفاده شده بیان شده است. Zhijun گفته: «اگر از تراشه‌های ساخت چین علیرغم ضعف آن‌ها استفاده نکنیم، این شکاف همیشه باقی خواهد ماند و ما برای همیشه عقب خواهیم ماند.»

گوشی جدید پرچمدار هواوی یعنی میت ۶۰ پرو به‌تازگی به خاطراستفاده از تراشه Kirin 9000s که در داخل چین تولید شده مورد توجه قرار گرفته است. این تراشه توسط شرکت چینیSMIC با استفاده از فناوری نسل دوم ۷ نانومتری که احتمالا N+2 نامیده می‌شود، ساخته شده است.

هرچند هواوی و SMIC توانسته‌اند تحریم های آمریکا را دور بزنند، اما برخی کارشناسان معتقدند فناوری ۷ نانومتری SMIC هنوز به میزان قابل توجهی از فناوری TSMC عقب است و Kirin 9000s در مقایسه با اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام عملکرد ضعیف‌تری دارد.

Zhijun در سخنرانی خود در کنفرانس جهانی محاسبات ۲۰۲۳ به چالش‌های صنعت محاسبات اشاره کرد و گفت که چین قبلا مشکلاتی در زمینه تولید تراشه‌های خاص برای این صنعت داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید