تحریم های جدید آمریکا علیه هوآوی برای کوالکام و انویدیا مشکل ساز خواهد شد - تکفارس 
تحریم های جدید آمریکا علیه هوآوی برای کوالکام و انویدیا مشکل ساز خواهد شد - تکفارس 

تحریم های جدید آمریکا علیه هوآوی برای کوالکام و انویدیا مشکل ساز خواهد شد

مهدی حلوائی
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - 08:34
هوآوی

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، انویدیا قصد دارد تا فناوری‌های خود را در اختیار هوآوی قرار دهد اما این همکاری احتمالاً با تحریم‌های جدید آمریکا علیه شرکت چینی متوقف خواهد شد. هوآوی در سال ۲۰۱۹ در لیست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا قرار گرفت.

هرچند که هوآوی کماکان بسیاری از قطعات مورد نیاز خود را از آمریکا خریداری می‌کند اما این شرکت حق استفاده از تراشه‌های مجهز به فناوری‌های آمریکایی و همچنین محصولات گوگل را نداشته و از این رو مجبور به ساخت سیستم‌عامل هارمونی او اس و اکوسیستم هوآوی موبایل شده است. با این وجود، هوآوی در جدیدترین گوشی‌های پرچمدار خود از تراشه‌های شرکت کوالکام استفاده کرده که قابلیت‌های ۵G آن‌ها غیرفعال شده است.

حالا به‌نظر می‌رسد که دولت بایدن قصد دارد تا تاثیر جلوگیری از تجارت شرکت‌های آمریکایی با هوآوی را مورد بررسی قرار دهد و سپس در خصوص اعمال تحریم‌های جدید علیه این شرکت چینی تصمیم بگیرد. به گزارش رویترز، اعمال تحریم‌های یادشده به هر دو شرکت هوآوی و کوالکام ضربه‌ی اقتصادی وارد خواهد کرد چرا که این شرکت آمریکایی تراشه‌های ۴G هوآوی را تامین می‌کند. همچنین سخنگوی انویدیا با اشاره به اهمیت بازار چین برای شرکت‌های تراشه‌سازی آمریکایی اعلام کرد که این شرکت سعی خواهد داشت تا با تمام شرکای تجاری خود در سرتاسر جهان همکاری کند.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید