عرضه نوکیا ۹.۳ پیورویو ۵G تا سال آینده به تأخیر افتاد - تکفارس 
عرضه نوکیا ۹.۳ پیورویو ۵G تا سال آینده به تأخیر افتاد - تکفارس 
عرضه نوکیا ۹.۳ پیورویو ۵G تا سال آینده به تأخیر افتاد - تکفارس 

عرضه نوکیا ۹.۳ پیورویو ۵G تا سال آینده به تأخیر افتاد

حامد شهرزاد
۸ آذر ۱۳۹۹ - 13:30
عرضه نوکیا ۹.۳ پیورویو ۵G تا سال آینده به تأخیر افتاد - تکفارس 

نوکیا خط تولید خود را با عرضه تلفن‌های هوشمند جدید دوباره شروع کرد. بااین‌حال، مورد انتظارترین گوشی هوشمند پرچم‌دار نوکیا تاکنون وارد بازار نشده است. اطلاعات این گوشی هوشمند چندین بار به بیرون درز کرده است و ما انتظار داشتیم گوشی هوشمند جدید این شرکت که نوکیا ۹.۳ پیورویو (PureView) نامیده شود، در این زمان معرفی شود. جانشین نوکیا ۹ پیورویو یعنی نوکیا ۹.۳ پیورویو قطعاً مدت‌زمان طولانی (احتمالاً از سال گذشته) در دست ساخت بوده است. اکنون، اطلاعات جدیدی فاش شده است و ممکن است ناامیدکننده باشد. ظاهراً، نباید امسال منتظر معرفی نوکیا ۹.۳ پیورویو باشیم. با توجه به اطلاعات فاش شده، ما این گوشی هوشمند را تا نیمه اول سال آینده دریافت خواهیم کرد. افشاگر مربوطه با نام نوکیا انیو (Nokia Anew) ادعا می‌کند که اوایل امروز تأییدیه‌ای را دریافت کرده است که نشان می‌دهد HMD گلوبال (HMD Global) عرضه نوکیا ۹.۳ پیورویو که ممکن است نوکیا ۱۰ پیورویو نامیده شود را به تأخیر انداخته است. البته شرکت HMD گلوبال درگذشته چندین بار رونمایی گوشی هوشمند نسل قبلی یعنی نوکیا ۹ پیورویو را به تعویق انداخت و ظاهراً این اتفاق برای گوشی نسل جدید نیز در حال تکرار است.

اگر به گوشی پرچم‌دار بعدی نوکیا علاقه‌مند هستید، باید تا نیمه اول سال ۲۰۲۱ منتظر بمانید. متأسفانه هنوز اطلاعاتی درباره روز و ماه معرفی این گوشی در دسترس نیست.

عرضه نوکیا ۹.۳ پیورویو ۵G تا سال آینده به تأخیر افتاد - تکفارس 

HMD گلوبال دائماً عرضه گوشی‌های پرچم‌دار نوکیا را به تعویق می‌اندازد

ابتدا، اطلاعات فاش شده حاکی از عرضه این پرچم‌دار در ماه سپتامبر امسال بود. بااین‌حال، این اتفاق هرگز نیفتاد و اطلاعات فاش شده جدیدتری نشان می‌داد که نوکیا ۹.۳ پیورویو به همراه نوکیا ۷.۳ و نوکیا ۶.۳ در ماه نوامبر عرضه خواهند شد. اکنون، اواخر ماه نوامبر هستیم و بعید به نظر می‌رسد که این شرکت قصد عرضه  آن را داشته باشد. نه‌تنها گوشی پرچم‌دار نوکیا ۹.۳ پیورویو که بسیاری از دستگاه‌های نوکیا امسال به تعویق افتادند.

البته HMD گلوبال عرضه تمامی گوشی‌ها را به تأخیر نمی‌اندازد. می‌توان نوکیا ۸.۳ ۵G را مثال زد. این گوشی هوشمند در ماه مارس معرفی شد و HMD گلوبال شش ماه بعد آن را به بازار عرضه کرد. پس چرا این غول فناوری پرچم‌داران خود را به تأخیر می‌اندازد؟ آیا این گوشی‌ها هنوز آماده نیستند؟ البته به نظر نمی‌آید دلیل این موضوع آماده نبودن گوشی‌ها باشد. گزارشی از طرف نوکیا پاور یوزر (NokiaPowerUser) منتشر شده است که بیان می‌کند ساخت این گوشی هوشمند در مراحل پایانی است. این گزارش حدود ۲ ماه پیش در سپتامبر منتشر شده است.

نوکیا انیو در توییتی گفت:

خبر بدی داریم. نوکیا ۹.۳ پیورویو امسال معرفی نخواهد شد. معرفی این گوشی به نیمه اول سال ۲۰۲۱ موکول شده است. ماه معرفی هنوز مشخص نیست.

عرضه نوکیا ۹.۳ پیورویو ۵G تا سال آینده به تأخیر افتاد - تکفارس 

ویژگی‌های مورد انتظار نوکیا ۹.۳ پیورویو

محض یادآوری، انتظار می‌رود این پرچم‌دار با برخی از ویژگی‌های چشم‌نواز همراه باشد. اطلاعات فاش شده نشان داده است که نوکیا ۹.۳ پیورویو ممکن است دومین گوشی هوشمند موجود در بازار باشد که دارای دوربین زیر نمایشگر است. انتظار می‌رود غیرازاین ویژگی آینده‌نگرانه، این تلفن هوشمند با یک دوربین پنج‌گانه ۱۰۸ مگاپیکسلی و قابلیت ضبط فیلم ۸K به بازار عرضه شود. نه‌تنها این، بلکه همچنین بیان شد که این تلفن هوشمند دارای نمایشگری با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز خواهد بود. چنین نمایشگرهایی هنوز به‌صورت عمده در گوشی‌های هوشمند استفاده نشده است.

در مورد عملکرد دستگاه، انتظار می‌رود که این دستگاه با چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ به بازار عرضه شود. اما اکنون می‌دانیم که عرضه اسنپدراگون ۸۷۵ نزدیک است. انتظار می‌رود این چیپست در ماه دسامبر معرفی شود. چیپست اسنپدراگون ۸۷۵ یک جهش بزرگ نسبت به اسنپدراگون ۸۶۵ خواهد بود زیرا بر اساس معماری ۵ نانومتری ساخته خواهد شد. سال آینده تعداد زیادی دستگاه جدید با این چیپست قدرتمند به بازار عرضه خواهد شد. آن‌ها همچنین دارای سرعت شارژ بالا هستند. ازاین‌رو، اگر نوکیا سرعت خود را افزایش ندهد، ممکن است از رقابت‌ها باز بماند.

گوشی نوکیا ۹ پیورویو بسیار با کیفیت بود اما متأسفانه شکست خورد. این گوشی با اسنپدراگون ۸۴۵ در مارس ۲۰۱۹ به بازار عرضه شد درحالی‌که در همان زمان گوشی گلکسی S10 سامسونگ از اسنپدراگون ۸۵۵ بهره می‌برد. دلیل شکست این گوشی استفاده از سخت‌افزارهای نسل قبل بود. باید امیدوار بود که HMD گلوبال اشتباه خود را تکرار نکند و پرچم‌دار خود را با سخت‌افزار جدید به بازار عرضه کند حتی اگر این گوشی سال آینده معرفی شود. نظر شما راجع به گوشی‌های نوکیا ساخت HMD گلوبال چیست؟ آیا شما هم فکر می‌کنید این شرکت مسیر درستی را پیش نگرفته است؟ اگر HMD گلوبال این گوشی را به چیپست قدیمی عرضه کند، باید انتظار داشته باشید که پرچم‌دار بعدی نوکیا به‌جای رقابت با گلکسی نوت ۲۰ الترا، با گوشی‌هایی مثل آیفون ۱۲ و پیکسل ۵ رقابت کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید