رویداد One More Thing اپل معرفی شد؛ رونمایی از مک‌بوک‌های مبتنی بر آرم - تکفارس 
رویداد One More Thing اپل معرفی شد؛ رونمایی از مک‌بوک‌های مبتنی بر آرم - تکفارس 
رویداد One More Thing اپل معرفی شد؛ رونمایی از مک‌بوک‌های مبتنی بر آرم - تکفارس 

رویداد One More Thing اپل معرفی شد؛ رونمایی از مک‌بوک‌های مبتنی بر آرم

مهرداد میرشاهی
۱۳ آبان ۱۳۹۹ - 08:27
رویداد One More Thing اپل معرفی شد؛ رونمایی از مک‌بوک‌های مبتنی بر آرم - تکفارس 

اپل سرانجام به صورت رسمی رویداد One More Thing را معرفی و تاریخ و زمان برگزاری آن را نیز مشخص کرد. گفتنی‌ست که به احتمال زیاد در این مراسم، شاهد رونمایی از نخستین مک بوک‌های مبتنی بر آرم خواهیم بود و همچنین تراشه‌های اپل سیلیکون (Apple Silicon) نیز معرفی خواهند شد. غول حوزه فناوری در رویداد WWDC 2020 خود، پیش‌نمایشی از مک بوک‌های ساخته شده با اپل سیلیکون ارائه کرده بود. رویداد One More Thing اپل، روز سه شنبه ۲۰ آبان ماه (۱۰ نوامبر) و در ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران برگزار خواهد شد.

استفاده از شعار «یک چیز دیگر» توسط اپل، سرنخ‌های زیادی به علاقه‌مندان و دنبال‌کنندگان این شرکت و محصولاتش می‌دهد. شایان ذکر است که شرکت اپل پیش از این، تائید کرده بود که نخستین مک‌های مبتنی بر پردازنده‌های اپل سیلیکون تا اواخر سال جاری میلادی وارد بازار خواهند شد ولی در آن زمان، هیچ جزئیاتی در خصوص زمان معرفی این لپ تاپ‌ها منتشر نکرده بود که خوشبختانه، اینک دیگر می‌دانیم که به احتمال زیاد در این مراسم، از این محصولات موردانتظار رونمایی خواهد شد.

متاسفانه تا این لحظه دقیقاً مشخص نیست که باید انتظار معرفی چه محصولی را در این مراسم داشته باشیم. طبق گزارش‌هایی که تاکنون منتشر شده‌اند، انتظار می‌رود که اپل نه یک مدل، بلکه از دو مدل مک بوک مبتنی بر ARM رونمایی سازد. شایعه شده است که یکی از این دستگاه‌ها از نمایشگری ۱۲ اینچی بهره می‌برد و به یک تراشه ۸ هسته‌ای آرم مجهز خواهد بود که تقریباً مشابه A14X بایونیک در دست تولید است. تراشه مذکور را احتمالاً در آیپد پروهای آینده خواهیم دید.

پیش‌بینی می‌شود که تراشه A14X Bionic به سریعی قدرتمندترین تراشه موجود در مک بوک پروهای ۱۶ اینچی باشد که از پردازنده ۸ هسته‌ای Core i9 اینتل بهره می‌برند. در خصوص مدل شایعه شده مک بوک پرو ۱۳ اینچی نیز گفته می‌شود که این محصول به یک تراشه ۱۲ هسته‌ای قدرتمند مجهز است که احتمالاً عملکردی به مراتب بهتر از A14X بایونیک خواهد داشت. علاوه بر این‌ها، احتمالاً در رویداد One More Thing اپل شاهد رونمایی از ایرپادز استودیو (AirPods Studio) نیز خواهیم بود؛ اما از آنجایی که این محصول تاکنون بارها تاخیر خورده است، به احتمال زیاد از سال ۲۰۲۱ میلادی روانه بازار خواهد شد.

همچنین این احتمال نیز وجود دارد که اپل در این رویداد، پیش‌نمایشی از تراشه A14T «هم سطح رایانه‌های رومیزی» خود که بر پایه معماری ۵ نانومتری TSMC ساخته شده نیز منتشر کند. این تراشه برای iMac های آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد. اپل ممکن است امسال از آی‌مک‌های جدید خود رونمایی نکند بنابراین، باید تا سال آینده میلادی صبر کنیم.

شما چه انتظاراتی از رویداد «One More Thing» اپل دارید و دوست دارید چه محصولاتی در این مراسم معرفی شوند؟ لطفاً نظر خود را از بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید