اپل رسماً از آیفون ۱۲ رونمایی کرد؛ نسل جدید گوشی‌های آیفون، با سرعت و قدرت بیشتر - تکفارس 
اپل رسماً از آیفون ۱۲ رونمایی کرد؛ نسل جدید گوشی‌های آیفون، با سرعت و قدرت بیشتر - تکفارس 
اپل رسماً از آیفون ۱۲ رونمایی کرد؛ نسل جدید گوشی‌های آیفون، با سرعت و قدرت بیشتر - تکفارس 

اپل رسماً از آیفون ۱۲ رونمایی کرد؛ نسل جدید گوشی‌های آیفون، با سرعت و قدرت بیشتر

مهرداد میرشاهی
۲۲ مهر ۱۳۹۹ - 21:11
اپل رسماً از آیفون ۱۲ رونمایی کرد؛ نسل جدید گوشی‌های آیفون، با سرعت و قدرت بیشتر - تکفارس 

اپل همانطور که انتظار می‌رفت، در رویداد «Hi Speed» که هم اکنون در حال برگزاری‌ست، رسماً از گوشی آیفون ۱۲ رونمایی کرد. آیفون ۱۲، نخستین مدل از نسل دوازدهم سری گوشی های محبوب آیفون است که تا چندی دیگر، معرفی می‌شوند.

همه مدل‌های سری آیفون ۱۲ از ارتباط ۵G پشتیبانی می‌کنند و از زبان طراحی تخت و حاشیه‌های نازک برخوردار هستند. این گوشی شباهت زیادی به آیفون ۵ دارد و نمایشگر آن به صورت تمام صفحه است. آیفون ۱۲ در قالب چنج رنگ منتشر خواهد شد: مشکی، سفید، قرمز، سبز و آبی.

آیفون ۱۲ از تراشه جدیدی قدرت می‌گیرد که A14 بایونیک نام دارد. چیپست A14 آیفون ۱۲ از فرآیند ۵ نانومتری برای کاهش اندازه ترانزیستور استفاده می‌کند. اپل می‌گوید که این پردازنده شش هسته، از هر گوشی هوشمند دیگری، ۵۰ درصد سریع‌تر است. آیفون ۱۲ حاوی GPU چهار هسته جدیدی نیز می‌شود مه ۵۰ درصد از رقبا عملکرد بهتر و سریع‌تری دارد.

در مقایسه با آیفون ۱۱، آیفون ۱۲ ححدود ۱۱ درصد نازک‌تر و ۱۵ درصد نیز کوچک‌تر است. اپل از نمایشگرهای OLED برای نسل جدید گوشی های خود بهره برده که کنتراست و روشنایی آن نسبت به نمایشگرهای LCD مدل آیفون ۱۱، بهبود یافته و پیشرفته‌تر شده است.

اپل مانور زیادی روی پشتیبانی آیفون ۱۲ از فناوری ۵G داده که از سرعت انتقال داده بسیار سریع و تاخیر کم در انتقال داده‌ها برخوردار است. اپل با دعوت از یکی از سخنگوهای شرکت ورایزن، اعلام کرده است که آیفون ۱۲ قادر به دستیابی به نرخ دانلود و آپلود ۲۰۰ مگابایت بر ثانیه در این شبکه ارتباطی است.

این گوشی برای بهره بردن کامل از قابلیت‌های اتصال ۵G از آنتن‌های جدیدی بهره می‌برد. اپل می‌گوید که برای بهره‌گیری کامل از سرعت بالای ۵G اقدام به بهینه‌سازی سیستم عامل Ios 14 کرده است. آیفون ۱۲ شامل حالت Smart Data است که به طور هوشمند، می‌تواند بین حالت‌های ۴G و ۵G تغییر کند. اپل می‌گوید در شرایط ایده‌آل، کاربران می‌توانند شاهد سرعت دانلود ۳٫۵ گیگابایت بر ثانیه باشند.

اپل از پوشش نهایی جدیدی روی شیشه صفحه نمایش استفاده کرده که « Ceramic Shield» یا «محافظ سرامیکی» نام دارد و می‌تواند دوام دستگاه را بهبود ببخشد. اپل می‌گوید این محافظ صفحه از هر کاور دیگر دستگاه‌های رقبا، با دوام بیشتری است و ۴ برابر عملکرد بهتری دارد.

اپل با استفاده از دوربین واید جدید ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم بازتر، سیستم دوربین آیفون ۱۲ را به‌روز کرده است. اپل همچنین برای نخستین بار از لنز هفت عنصری استفاده کرده که در شرایط نور کم، ۲۷ درصد عملکرد بهتری از خود به جای می‌گذارد. حالت شب یا Night Mode برای دوربین الترا واید و دوربین جلویی این دستگاه نیز در دسترس قرار دارد.

اپل می‌گوید که کیفیت ویدئو در شرایط نور کم له لطف دیاگرام بازتر بهبود یافته و حالت Night Mode Timelapse نیز به دوربین این گوشی اضافه شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید