فیسبوک و توییتر احتمالا حمایتی در برابر دادخواست دریافت نخواهند کرد - تکفارس 
فیسبوک و توییتر احتمالا حمایتی در برابر دادخواست دریافت نخواهند کرد - تکفارس 
فیسبوک و توییتر احتمالا حمایتی در برابر دادخواست دریافت نخواهند کرد - تکفارس 

فیسبوک و توییتر احتمالا حمایتی در برابر دادخواست دریافت نخواهند کرد

فاطمه آهنگریان
۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - 21:00
فیسبوک و توییتر احتمالا حمایتی در برابر دادخواست دریافت نخواهند کرد - تکفارس 

بند ۲۳۰ قانون شایستگی ارتباطات (Communications Decency Act) به دلیل پست‌های ارسال شده توسط مشترکان، مانع از این می‌شود که شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی با هرگونه مسئولیتی روبرو شوند. همچنین این بند به این برنامه‌های رسان‌ های اجتماعی امکان می‌دهد پست‌های منتشر شده در سایت‌های خود را تعدیل کنند.

ماه گذشته، پس از آنکه توییتر گزارشی در مورد توئیتی که توسط رئیس جمهور دونالد ترامپ (Donald Trump) مبنی بر رأی منتشر شده بود، رئیس جمهور حکمی را امضا کرد که به کمسیون ارتباطات فدرال (FCC) دستور داد قوانینی را تدوین کند که به شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی اجازه دهد محتوا را از آن حذف کنند، در حالی که در بند ۲۳۰ حفظ می‌شوند. در همین زمان، ترامپ از کمیسیون تجارت فدرال (FTC) خواسته است شرکت‌هایی را که در ارتباطات فریبنده شرکت می‌کنند، مجازات کند. وزارت دادگستری (DOJ) گفت که به دنبال اصلاح بخش ۲۳۰ برای تضعیف حمایت‌های ارائه شده به شرکت‎های رسانه اجتماعی است.

تغییر در بخش ۲۳۰ ممکن است به جای حکم دادگاه به قانون‌گذاری نیاز داشته باشد

تغییراتی که وزارت امور خارجه می‌خواهد در بخش ۲۳۰ تحمیل کند، هنوز هم باید آن را از طریق کنگره انجام شود. در صورت بروز چنین اتفاقی، شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی در صورت استفاده از برنامه‌های خود برای ترتیب فعالیت‌های غیرقانونی از جمله فروش مواد مخدر غیرقانونی، تسهیل تروریسم، استثمار کودک و حمله به فضای مجازی می‌توانند مسئولیت مجرمانه‌ای داشته باشند.

خبرگزاری CNBC گزارش می‌دهد که بدون حمایت بخش ۲۳۰، شرکت‌های فناوری می‌توانند خود را با وزارت دادگستری در دردسر بزرگی بیابند. یک پیشنهاد DOJ دیگر باعث می‌شود که شرکت‌های فناوری از بخش ۲۳۰ برای دفاع از خود در برابر ادعاهای ضد انحصاری استفاده کنند. همانطور که معلوم است، طبق گزارش‌ها، وزارت دادگستری دادخواست ضد اعتماد را علیه گوگل آماده می‌کند در حالی که کمیسیون تجارت فدرال (FTC) همان درخواست را علیه فیسبوک حاضر می‌کند.

بیل بار (Bill Barr)، دادستان کل، می‌گوید که بند ۲۳۰ فراتر از هدف اصلی خود کشیده شده است. در ماه دسامبر، بار به جمع‌آوری وکالت انجمن ملی دادستان‌های عمومی گفت که وزارت دادگستری روی بخش ۲۳۰ و دامنه مورد نظر این قانون تفکر زیادی کرده است. سازمان تنظیم مقررات قصد دارد از شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی شکایت کند. اما دادگاه‌ها از لحاظ تاریخی بخش ۲۳۰ را تأیید کرده‌اند که این بدان معنی است که برای شرکت‌های فناوری باید محافظت از حمایت خود انجام شود. وزارت دادگستری می‌خواهد قربانیان کلاهبرداری آنلاین و استثمار کودکان را ببیند که اجازه دارند علیه هر سکویی که از فعالیت غیرقانونی اطلاع داشته باشد، دادخواست مدنی طرح کنند که هیچ پیام مربوط به آن را از سایت خود حذف نکردند.

دو سال پیش، کنگره اصلاحاتی را در بخش ۲۳۰ به تصویب رساند که موجب محافظت از تبلیغات اینترنتی که کار جنسی را تبلیغ می‌کردند، می‌شد. این لایحه که در ابتدا توسط اعضای کنگره مورد تحسین قرار گرفت، حمایت مدافعان کارگر جنسی را حفظ نمی‌کرد؛ زیرا این لایحه‌ها سکوها را مجبور به حذف وب‌سایت‌هایی می‌کردند که به کارمندان جنسی اجازه تحقیق در مورد مشتریان بالقوه را می‌داد. در نتیجه، کارگران جنسی در حین انجام کارهای خود، امنیت کمتری داشتند.

فیسبوک می‌گوید از دست دادن محافظت از قسمت ۲۳۰ منجر به این خواهد شد که کاربران پیام‌های آنلاین کمتری را باهم به اشتراک بگذارند. نیک کلگ (Nick Clegg)، معاون رئیس جمهور در امور جهانی و ارتباطات جهانی امروز با تلفن با خبرنگاران صحبت کرد و اکنون گفته است:

تغییر قابل‌توجه … تعادل مسئولیت‌ها و مقررات مربوط به مسئولیت در بند ۲۳۰، به نظر ما به معنای گفتگوی آنلاین کمتر از همه نوع در اینترنت است.

وقتی که از شرکت‌های فناوری در مورد احتمال از دست دادن سپر قانونی خود سؤال می‌شود، این پاسخ معمولی است که آن‌ها در اختیار دارند. کاخ سفید امروز بیانیه‌ای صادر کرد که گفته بود رییس جمهور ترامپ خوشحال است که وزارت امور خارجه را درباره قانون پیشنهادی در دستورالعمل رئیس جمهور تحت تأثیر قرار می‌دهد. علاوه بر این، سناتور جوش هاولی (Josh Hawley) یا (R-Mo.) یکی دیگر از مخالفان بزرگ فناوری و بخش ۲۳۰، امروز لایحه جدیدی را ارائه داد که از شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی می‌خواهد که با حسن نیت عمل کنند. این امر باعث می‌شود که این شرکت‌ها در معرض دعاوی مدعی نقض قرارداد قرار بگیرند.

اما همه اعضای کنگره با سناتور هاولی موافق نیستند. سناتور مارک وارنر (Mark Warner) یا (D-Va.)، که در گذشته از بخش ۲۳۰ انتقاد کرده است، اکنون اینچنین اظهار نظر کرده است:

در حالی که من معتقدم که اصلاح این قانون منسوخ شده لازم است، اما نگرانی‌های جدی دارم که تحت نظارت دادستان کل، بیل بار، این تلاش سیاسی شده و از طرف دولت ترامپ مورد استفاده قرار می‌گیرد تا باعث ترس پلتفرم‌ها شود و ترامپ بتواند در آن صورت از گروه‌های پول سیاه و شبه نظامیان راست‌گرا را برای ادامه بهره‌برداری از ابزارهای خود برای کاشت اطلاعاتی، به عنوان هدف آزار و اذیت و سرکوب مشارکت رای‌دهندگان استفاده کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید