مدیرعامل مایکروسافت: کار از خانه امری موقتی است - تکفارس 
مدیرعامل مایکروسافت: کار از خانه امری موقتی است - تکفارس 
مدیرعامل مایکروسافت: کار از خانه امری موقتی است - تکفارس 

مدیرعامل مایکروسافت: کار از خانه امری موقتی است

فاطمه آهنگریان
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 12:30
مدیرعامل مایکروسافت: کار از خانه امری موقتی است - تکفارس 

اینکه افراد بپذیرند در طول بحران ویروس کرونا، از خانه کار کنند، می‌تواند یکی از ماندگارترین رخدادهای بحران این ویروس باشد. اما مدیرعامل شرکت مایکروسافت، ساتیا نادلا (Satya Nadella)، از عدم تعامل هرچند سطحی بین کارمندان که عوارض جانبی منفی خود را در پی خواهد داشت، ابراز نگرانی کرده است.

ساتیا نادلا در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز این‌چنین بیان کرده است:

آن چیزی که اکنون دلتنگ آن هستم این است که شما وقتی در یک جلسه واقعی حضور پیدا می‌کنید، می‌توانید با شخصی که در کنار شماست صحبت ‌کنید، یا حتی برای دو دقیقه قبل و بعد نیز با آن‌ها در ارتباط باشید.

در حالی که تاکنون تلاش‌های شرکت مایکروسافت برای دورکاری افراد بسیار موفقیت‌آمیز بوده است، اما کمپانی گفته است که آن‌ها کمترین تاثیر خالص را از این همه‌گیری دیده‌اند. اما ساتیا نادلا از این که این روند می‌تواند موقتی باشد، احساس نگرانی کرده است.

او همچنین گفته است:

فرسودگی شغلی چیست؟ بهداشت روان چیست؟ این ارتباط و ساختمان جامعه چگونه به نظر می‌رسد؟ یکی از چیزهایی که احساس می‌کنم این است که شاید ما بخشی از آن سرمایه اجتماعی را که در این مرحله ساخته‌ایم را با کار از خانه از دست خواهیم داد. چه معیاری برای آن وجود دارد؟

بر‌خلاف شرکت توییتر، که اخیرا اعلام کرده است که کارکنان شرکت تا زمانی که دوست دارند می‌توانند از خانه کار کنند، ساتیا نادلا می‌گوید تغییر نحوه کار کردن به کار از راه دور می‌تواند مانند جایگزین کردن یک عقیده دینی با عقیده دیگری باشد. شرکت مایکروسافت در حال حاضر ماه اکتبر را برای بازگشت کارکنان به دفاتر هدف قرار داده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید