اطلاعات ۴۲ میلیون کاربر ایرانی تلگرام فاش شد - تکفارس 
اطلاعات ۴۲ میلیون کاربر ایرانی تلگرام فاش شد - تکفارس 
اطلاعات ۴۲ میلیون کاربر ایرانی تلگرام فاش شد - تکفارس 

اطلاعات ۴۲ میلیون کاربر ایرانی تلگرام فاش شد

مهرداد میرشاهی
۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - 16:50
تلگرام به دلیل دستور محدودیت اضطراری SEC باید فروش ارزهای رمزنگاری خود را متوقف کند

بر اساس گزارش وب‌سایت Comparitech، اطلاعات ۴۲ میلیون کاربر ایرانی سرویس پیام‌رسان تلگرام فاش شده است. البته این اطلاعات از طریق نسخه‌های غیررسمی و ایرانی تلگرام بدست آمده و به گفته تلگرام، هیچ ارتباطی به این شرکت ندارد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این اطلاعات شامل نام کاربری، شماره تلفن همراه و سایر اطلاعاتی‌ست که کاربران در نسخه‌های غیررسمی تلگرام وارد کرده‌اند. گفتنی‌ست اطلاعات ۴۲ میلیون کاربر ایرانی تلگرام با قیمتی حدود ۵۰۰ دلار خرید و فروش می‌شود.

به گفته وب‌سایت Comparitech، این اطلاعات توسط گروهی تحت عنوان «سامانه شکار» فاش شده و برای دسترسی به آن هیچ نیازی به رمز عبور یا احراز هویت نیست. پس از انتشار این اطلاعات در سطح اینترنت، باب دیاچنکو متوجه این درز اطلاعاتی می‌شود و با ارسال گزارشی برای سرویس میزبان دهنده آن، نسبت به حذف آن‌ها اقدام می‌کند.

این انتشار اطلاعات می‌تواند امری خطرآفرین نیز باشد چراکه با استفاده از شماره تلفن همراه، کاربر مورد تهاجم SIM Swap نیز قرار می‌گیرد. بر اساس این روش، فرد مهاجم می‌تواند اپراتور همراه را نسبت به تغییر شماره قانع کند و در نتیجه این تغییر شماره می‌توانید به پیام‌ها و اطلاعات موجود در حساب کاربری شخص مدنظر دسترسی یابند.

علاوه بر این‌ها، برخی از افراد آگاه مدعی شده‌اند که این اطلاعات از طریق سرویس‌های هات‌گرام و طلاگرام بدست آمده و در چنین سطحی منتشر شده‌ است.

در همین راستا، به کلیه کاربران پیام‌رسان تلگرام توصیه می‌شود که نسبت به فعال‌سازی مرحله اهراز هویت دو مرحله‌ای اقدام کرده و ملاحظات امنیتی خود را افزایش دهند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید