آپدیت جدید تلگرام با ۹ قابلیت جذاب از راه رسید - تکفارس 
آپدیت جدید تلگرام با ۹ قابلیت جذاب از راه رسید - تکفارس 
آپدیت جدید تلگرام با ۹ قابلیت جذاب از راه رسید - تکفارس 

آپدیت جدید تلگرام با ۹ قابلیت جذاب از راه رسید

فرزاد اسرافیلی
۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - 19:07
آپدیت جدید تلگرام


تلگرام با ارائه آپدیتی، ۹ ویژگی جدید به این پیام رسان محبوب اضافه کرده است. در آپدیت جدید تلگرام بیشتر روی گروه‌ها متمرکز شده است. این اپلیکیشن محبوب پیام رسان در یک پست وبلاگی این قابلیت‌های جدید را اعلام و معرفی کرد. ازین پس ادمین‌ها در گروه‌هایشان می‌توانند استوری بگذارند و حتی آن را به عنوان پست ذخیره کنند به طوری که سایر کاربران نیز می‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند.

برای استوری کردن، کافیست روی نماد استوری (+) در پروفایل گروه ضربه بزنید یا گروه خود را در بخش”Post Story As” ویرایشگر استوری انتخاب کنید. اگر یکی از اعضای گروه به استوری واکنش دهد، این واکنش به گروه ارسال می شود و از این طریق کاربران می‌توانند درباره آن با یکدیگر به گفتگو بپردازند.

در آپدیت جدید تلگرام گروه‌های تلگرامی از قابلیت “بوست” (boost) نیز بهره‌مند می‌شوند. این گروه‌ها همچنین سطح بندی می‌شوند. آن‌ها می‌توانند از طریق کسب بوست از سوی کاربران ممتاز سطوح خود را بالاتر ببرند. در این رابطه، گروه باید به سطح ۱ برسد تا بتواند هر روز یک استوری پست کند.

کاربرانی که نسخه اشتراکی تلگرام (Premium Telegram) را خریداری کنند، چهار بوست دریافت می‌کنند و می‌توانند آن‌ها را به هر گروه یا کانالی منتقل کنند. کاربران همچنین هر بار که نسخه اشتراکی را به شخص دیگری هدیه می‌دهند، سه بوست دریافت می‌کنند.

از مهمترین قابلیت‌های جدید تلگرام شخصی‌سازی گسترده گروه‌هاست. گروه‌هایی که بوست دریافت می‌کنند قادر به تغییر رنگ و لوگوی پروفایل، انتخاب ایموجی در وضعیت و استفاده از والپیپر سفارشی خواهند بود.

گروه‌هایی که خود را به سطوح بالاتر برسانند از یک‌سری از قابلیت‌های نسخه‌ی اشتراکی تلگرام نظیر ایموجی‌پک سفارشی بهره‌مند خواهند شد و مهمتر اینکه این گروه‌ها می‌‌توانند به طور نامحدود پیام‌های صوتی و تصویری را به متن تبدیل کنند.

تمامی این قابلیت‌ها هم اکنون در دسترس کاربران قرار دارد. تلگرام اعلام کرده است قصد دارد پنج قابلیت جدید دیگری را معرفی کند، اما “خدایان اپ‌استور” (اپل) اجازه چنین کاری را نمی‌دهند. با این حال به گفته تلگرام این قابلیت‌ها در آپدیت ماه مارس در دسترس خواهند بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید