بیل گیتس از هیئت مدیره‌ی مایکروسافت کناره گیری می‌کند - تکفارس 
بیل گیتس از هیئت مدیره‌ی مایکروسافت کناره گیری می‌کند - تکفارس 
بیل گیتس از هیئت مدیره‌ی مایکروسافت کناره گیری می‌کند - تکفارس 

بیل گیتس از هیئت مدیره‌ی مایکروسافت کناره گیری می‌کند

محمد دهقان
۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - 12:00
بیل گیتس از هیئت مدیره‌ی مایکروسافت کناره گیری می‌کند - تکفارس 

بیل گیتس قصد دارد بیش‌تر روی مسایل انسان دوستانه تمرکز نماید.

بیل گیتس، بنیان‌گذار و مدیر عامل سابق مایکروسافت، از هیئت مدیره‌ی این شرکت کناره‌گیری می‌کند. گیتس قبلاً تا سال ۲۰۰۰ به عنوان مدیرعامل مایکروسافت خدمت می‌کرد، او به این دلیل از سمت خود کناره‌گیری کرد تا بتواند زمان بیش‌تری را در بنیاد بیل و ملیندا گیتس سپری کند. گیتس در سال ۲۰۰۸ وظیفه‌ی تمام وقت خود را به عنوان یک مقام رسمی در مایکروسافت واگذار کرد تا بتواند تمام تلاش خود را بر روی کارهای بشر دوستانه متمرکز کند.

ظاهراَ کناره‌گیری بیل گیتس از هیئت مدیره‌ی مایکروسافت به دلیل انگیزه‌های مشابه است. او با انتشار یک اطلاعیه‌ی مطبوعاتی، ضمن اشاره به این موضوع تمایل خود را برای «اختصاص دادن زمان بیش‌تر به اولویت‌های بشر دوستانه» اعلام کرد. گیتس همچنان به عنوان «مشاور تکنولوژی» مدیر عامل فعلی مایکروسافت یعنی ساتیا نادلا مشغول به کار است. او این نقش را به درخواست نادلا پس از کناره‌گیری از سمت رئیس هیئت مدیره‌ی مایکروسافت در سال ۲۰۱۴ بر عهده گرفت.

نادلا در بیانیه‌ای اظهار داشت:

این موضوع که در طول سال‌ها با بیل کار کرده‌ایم و از او چیزهای زیادی آموخته‌ایم برای ما مایه‌ی افتخار و امتیاز بزرگی محسوب می‌شود. بیل شرکت ما را با اعتقاد به نیروی دموکراتیک کردن نرم افزار و شور و اشتیاق به حل جد‌ی‌ترین چالش‌های جامعه تأسیس کرد و ‌اکنون هم مایکروسافت و جهان این وضعیت را بهبود می‌بخشند.

در قسمت دیگری از این بیانیه چنین آمده است:

هیئت مدیره از رهبری و دیدگاه بیل بهره‌مند شده‌اند و مایکروسافت همچنان از علاقه و توصیه‌های فنی بیل برای پیشبرد محصولات و خدمات ما بهره‌مند خواهد شد. من از دوستی بیل سپاسگزارم و مشتاقانه منتظریم تا در کنار او برای تحقق مأموریت‌مان در جهت توانمندسازی هر شخص و هر سازمانی در روی کره‌ی زمین تلاش کنیم تا به موفقیت بیش‌تری برسیم.

با این که بیل گیتس هنوز هم تا حدودی با شرکتی که از طریق سمت خود به عنوان مشاور فناوری تأسیس کرده است، درگیر خواهد بود و هر چند که او در سال ۲۰۰۰ از مقام رئیس هیئت مدیره‌ی این شرکت کناره گیری کرد اما باز این تصمیم گیتس، بزرگ‌ترین گام او را از زمان تأسیس مایکروسافت تاکنون برای فاصله گرفتن بیش‌تر از این شرکت نشان می‌دهد.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید