مایکروسافت به ۴۰۰ میلیون کاربر خود توصیه می‌کند تا ماه آینده نسل جدید کامپیوترها را خریداری نمایند - تکفارس 
مایکروسافت به ۴۰۰ میلیون کاربر خود توصیه می‌کند تا ماه آینده نسل جدید کامپیوترها را خریداری نمایند - تکفارس 
مایکروسافت به ۴۰۰ میلیون کاربر خود توصیه می‌کند تا ماه آینده نسل جدید کامپیوترها را خریداری نمایند - تکفارس 

مایکروسافت به ۴۰۰ میلیون کاربر خود توصیه می‌کند تا ماه آینده نسل جدید کامپیوترها را خریداری نمایند

بهنام خدابخشی
۲۳ دی ۱۳۹۸ - 10:29
مایکروسافت به 400 میلیون کاربر خود توصیه می‌کند تا ماه آینده نسل جدید کامپیوترها را خریداری نمایند

مایکروسافت از زمان اعلام این خبر پشتیبانی از سیستم‌عامل ویندوز ۷ را پایان داده است. اکنون ما تنها دو روز تا موعد تعیین شده از سوی مایکروسافت فاصله داریم، از طرفی دیگر این شرکت یک مقاله‌ی کلی را در این مورد منتشر نموده و به کاربران توصیه می‌کند که به سرفیس‌های مایکروسافت سوئیچ کنند.

در بخش توصیه‌های سایت مایکروسافت اعلام شده است که پشتیبانی از ویندوز ۱۰ به طور کامل متوقف گردیده است. در بخش سوالات متداول بیان شده که بهتر است کاربران یک رایانه‌ی شخصی جدید خریداری کرده و دستگاه‌های موجود خود را بروزرسانی نکنند.

اکنون برای اکثر کاربران دستگاه‌های مایکروسافت پیشنهاد می‌کنیم تا به دنبال خرید دستگاه‌هایی جدید با قابلیت پشتیبانی از ویندوز ۱۰ پرو باشند. لپ‌تاپ‌های سرفیس بسیار سریع‌تر، قدرتمندتر، سبک‌تر و ایمن‌تر از سایر دستگاه‌ها هستند و متوسط قیمت‌ آن‌ها در طی ۸ سال گذشته کاملا ثابت بوده و از میانگین قیمت سایر دستگاه‌ها پایین‌تر است.

-مایکروسافت

همچنین مایکروسافت خاطرنشان کرد؛ توصیه نمی‌شود که دستگاه‌های دارای ویندوز ۷، سیستم‌عامل خود را به ویندوز ۱۰ ارتقا دهند زیرا در این حالت برخی از قطعات و درایورها به درستی کار نمی‌کنند. این موردی است که اخیرا برخی از کاربران با آن روبرو شده‌اند و سعی داشته‌اند تا یک لپ‌تاپ ۸ ساله‌ی Dell Inspiron را از ویندوز ۷ به ویندوز ۱۰ ارتقا دهند. نکته‌ی جالب توجه این است که ویندوز ۱۰ با یک سری درایورهای اصلی همراه است، بنابراین فرصت خوبی است که بتوانید از آن استفاده نمایید.

از طرفی دیگر، ویندوزی که بعدا نصب می‌شود قادر به استفاده از سخت‌افزارهای منحصر به فرد و یا ویژگی‌های دیگر نظیر اسکنرهای SD کارت و یا سنسور اثر انگشت موجود بر روی لپ‌تاپ نخواهد بود. تمامی این اجزا توسط OEMها سرویس داده می‌شوند که قصد ندارند درایورهای جدید را برای لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی قدیمی که از ویندوز ۷ پشتیبانی می‌کنند، ارائه دهند.

توصیه می‌کنیم که ویندوز ۱۰ را بر روی دستگاه‌های قدیمی نصب نکنیدف زیرا برخی از دستگاه‌های دارای ویندوز ۷ با ویندوز ۱۰ سازگاری ندارند و یا ممکن است ویژگی‌های قابل دسترس را از دست بدهند.

-مایکروسافت

همچنین مایکروسافت خاطرنشان کرد که مشتریان می‌توانند پس از پایان پشتیبانی همچنان از ویندوز ۷ بر روی لپ‌تاپ خود استفاده نمایند ولی این ویندوز در برابر آسیب‌ پذیری‌های امنیتی جدید محافظت نمی‌شود.

می‌توانید به استفاده از ویندوز ۷ ادامه دهید اما پس از پایان پشتیبانی از این سیستم‌عامل، دیگر کامپیوتر شما در برابر خطرات امنیتی و ویروس‌ها آسیب‌پذیرتر می‌شود. امکان نصب و راه‌اندازی این ویندوز بر روی کامپیوترها فراهم می‌باشد ولی دیگر بروزرسانی‌های نرم‌افزاری از جمله بروزرسانی‌های امنیتی را از سوی مایکروسافت دریافت نخواهید کرد. دستگاه در برابر نرم‌افزارهای ویروسی محافظت نمی‌شود.

-مایکروسافت

در زمان نوشتن این مطلب، هنوز ۴۰۰ میلیون کاربر از ویندوز ۷ استفاده می‌کنند. بنابراین باید در حالت ایده‌آل دستگاه‌های جدید دارای ویندوز ۱۰ را خریداری کنند یا اینکه سیستم‌عامل لپ‌تاپ کنونی خود را به ویندوز ۱۰ ارتقا دهند. مایکروسافت از تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰ دیگر سرویس‌های مربوط به ویندوز ۷ را پشتیبانی نخواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید