اینستاگرام پست‌های تبلیغاتی مربوط به دخانیات و سلاح را حذف می‌کند - تکفارس 
اینستاگرام پست‌های تبلیغاتی مربوط به دخانیات و سلاح را حذف می‌کند - تکفارس 
اینستاگرام پست‌های تبلیغاتی مربوط به دخانیات و سلاح را حذف می‌کند - تکفارس 

اینستاگرام پست‌های تبلیغاتی مربوط به دخانیات و سلاح را حذف می‌کند

مسلم رفیعی
۲۹ آذر ۱۳۹۸ - 11:00
اینستاگرام پست‌های تبلیغاتی مربوط به دخانیات و سلاح را حذف می‌کند - تکفارس 

اینستاگرام محدودیت‌های بیشتری را بر پست‌های افراد مشهور و همچنین محصولات مورد تبلیغ آن‌ها اعمال می‌کند. این شرکت دو روز پیش اعلام کرد که هرچند که همیشه پست‌های تبلیغاتی تنباکو، دخانیات و سلاح را ممنوع کرده، اما از حالا به بعد قصد دارد تا این قوانین را به شکل سخت‌گیرانه‌تری اعمال کند. اینستاگرام همچنین در رابطه با ترویج محصولات دیگر مانند الکل و مکمل‌های غذایی، محدودیت‌های خاصی را اعمال کرده است. با استفاده از ویژگی جدید این رسانه اجتماعی که طی آن کاربران باید تاریخ تولد خود را وارد کنند، به سازندگان اجازه داده می‌شود تا مشاهده محتوا را بر اساس سن مخاطبان خود محدود کنند. این ویژگی اوایل این ماه معرفی شد.

در کنار این خبرها، این شرکت همچنین می‌گوید که مشغول عرضه Facebook Brand Collabs Manager به گروهی خاصی از تولیدکنندگان محتوا در اینستاگرام است. این ابزار به این معنی است که سازندگان قادر خواهند بود بینش و تعامل خود با برندهای مختلف را به اشتراک بگذارند و نیز شرکای بالقوه تجاری را که با مخاطبین آن‌ها همخوانی دارند، پیدا کنند. این قابلیت یک تغییر مهم و اساسی در رابطه با چگونگی کار سیستم حساب‌های پرمخاطب در این پلتفرم است. تاکنون، بسیاری از افراد مشهور در اینستاگرام، عکس‌های معیارهای خود را به شرکا ارسال کرده و یا اینکه به یک اپلیکیشن شخص ثالث اجازه چنین کاری را می‌دادند، تا بدین‌صورت برندها بتوانند مستقیماً به این آمارها دسترسی داشته باشند. حال، تولیدکنندگان محتوا در این ابزار جدید می‌توانند معاملات جدید را شناسایی، همکاری‌ها را مدیریت و به‌طور خودکار بینش‌های خود را با حساب‌های مشهور به اشتراک بگذارند، و همه این‌ها از طریق ابزارهای داخلی شرکت فیسبوک انجام می‌گیرند.

اینستاگرام وقتی‌که شروع به پنهان کردن لایک‌های عمومی کرد، مردم انتظار داشتند که این رسانه چنین حرکتی را نیز انجام دهد. این معیار بارزترین شاخص تعامل برای برندهایی بود که به دنبال سازندگان بالقوه می‌گشتند و نیز قصد داشتند تا از تولیدکنندگان کم مخاطب دوری گزینند. با این شیوه، اینستاگرام در صورت گسترش Brand Collabs Manager، می‌تواند از طریق ابزارهای داخلی خود، فضای کاری حساب‌های پرمخاطب را تحت نظر بگیرد.

فضای کاری حساب‌های افراد مشهور خودگردان است. درحالی‌که این رویه منجر به تجارت‌های عجیب و همچنین سایر شیوه‌های سؤال‌برانگیز کسب‌و‌کار می‌شود، راه فراری را نیز برای اینستاگرام فراهم می‌آورد؛ یعنی این شرکت می‌تواند بگوید که چنین اکوسیستم‌هایی همیشه در خارج از این پلتفرم وجود داشته‌اند. به‌هرحال، اگر این شرکت به‌طور رسمی اقدامات حساب‌های مشهور را زیر نظر بگیرد، آنگاه مسئولیت بیشتری نیز در قبال پست‌هایی که منتشر می‌شوند خواهد داشت، به همین دلیل است که حذف پست‌هایی که مطابق با قوانین این پلتفرم نیستند، ضروری به نظر می‌رسد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید