ایالات متحده سلاح جدیدی برای مقابله با تهدیدات فضایی می‌سازد - تکفارس 
ایالات متحده سلاح جدیدی برای مقابله با تهدیدات فضایی می‌سازد - تکفارس 
ایالات متحده سلاح جدیدی برای مقابله با تهدیدات فضایی می‌سازد - تکفارس 

ایالات متحده سلاح جدیدی برای مقابله با تهدیدات فضایی می‌سازد

فرشاد مکوندی
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 20:25
سلاح پارازیت ماهواره‌ای نیروی فضایی ایالات متحده

سلاح پارازیت ماهواره‌ای نیروی فضایی ایالات متحده می‌تواند به مقابله با تهدیدات فضایی از راه دور اقدام کند و ماهواره‌های دشمن را بی‌اثر کند.

سلاح جدید ایالات متحده که ترمینال مدولار راه دور (RMT) نامیده می‌شود، می‌تواند ماهواره‌های دشمن را با سیل امواج رادیویی مخرب مسدود کند. هنگامی که امواج رادیویی ماهواره مسدود می‌شوند، سیگنال‌های ارتباطی ارسال شده به ماهواره و دریافت شده از آن مختل می‌شوند.

در آزمایش سیستم RMT، این سیستم برای اولین‌ بار در دو مکان مجزا قرار گرفت و از مکان سوم کنترل شد؛ که نشان‌دهنده انعطاف‌پذیری بالای این سیستم برای کنترل از راه دور است. در ادامه این آزمایش، بر اساس تأخیر سیستم در ارسال اطلاعات، دقت انتخاب هدف توسط این سلاح و امنیت شبکه آن بررسی شد. با این حال، نتایج این آزمایش در دسترس عموم قرار نگرفت.

اگرچه جزئیات در مورد سلاح RMT کمیاب است، اما عکس‌های رسمی موجود در اینترنت نشان می‌دهند که این دستگاه شبیه به یک دیش ماهواره‌ با قطر حدود ۳ متر است. وظیفه اصلی این سلاح این است که ماهواره‌های دشمن را برای ارتباطات، نظارت یا هدایت تسلیحات بی‌اثر کند. به گفته STARCOM، این سیستم به‌گونه‌ای طراحی شده است تا از راه دور و در تعداد بالا کار کند تا سربازان را از آسیب دور نگه دارد.

گریت دالمن، سرهنگ نیروی فضایی ایالات متحده گفت: پس از تکمیل تمام آزمایش‌ها، این سلاح مقرون‌به‌صرفه، قابلیت جنگ الکترونیک فضایی را برای ارتش ایالات متحده بهبود می‌بخشد.

آزمایش سلاح پارازیت ماهواره‌ای RMT در حالی انجام می‌شود که ارتش ایالات متحده به سرمایه‌گذاری برای تقویت قابلیت‌های فضایی خود، در بحبوحه رقابت با چین ادامه می‌دهد. پکن که بزرگ‌ترین تهدید واشنگتن در فضا نامیده می‌شود، توسعه سکوهای فضایی مانند ماهواره‌های جاسوسی و فضاپیماها را افزایش داده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید