میلیاردهای حوزه فناوری با خرید زمین در اطراف سن فرانسیسکو شهر مخصوص خود را بنا می کنند - تکفارس 
میلیاردهای حوزه فناوری با خرید زمین در اطراف سن فرانسیسکو شهر مخصوص خود را بنا می کنند - تکفارس 
میلیاردهای حوزه فناوری با خرید زمین در اطراف سن فرانسیسکو شهر مخصوص خود را بنا می کنند - تکفارس 

میلیاردهای حوزه فناوری با خرید زمین در اطراف سن فرانسیسکو شهر مخصوص خود را بنا می کنند

مهدی حلوائی
۵ شهریور ۱۴۰۲ - 08:54
سن فرانسیسکو

شرکت فلنری اسوسیتس (Flannery Associates) در طی چند سال گذشته چندین قطعه زمین در قسمت شمال شرقی سن فرانسیسکو در شهرک سولانو را خریداری کرده بود. این زمین‌ها معمولاً با مبلغی بسیار بیشتر از ارزش واقعی آن‌ها از مالکان خریداری می‌شد. حالا خبرگزاری نیویورک تایمز جزئیات دقیق هدف شرکت یادشده از این خریدها را اعلام کرده است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، گروهی از میلیاردهای حوزه‌ی فناوری با هدف ایحاد شهری اختصاصی برای خود دست به خرید زمین‌های مذکور زده‌اند. این گروه شامل افرادی مانند مارک اندریسن از شرکت اندریسن هوروویتز (Andreesen Horowitz)، رید هافمان از لینکدین و بنیان‌گذاران شرکت استرایپ (Stripe) می‌شود. همچنین نام لورن پاول جابز، همسر استیو جابز فقید نیز در این گروه به چشم می‌خورد.

مارک اندریسن

نیویورک تایمز در گزارش خود اعلام کرده که مغز متفکر شرکت فلنری اسوسیتس، یان سرامک (Jan Sramek) 36 ساله از سرمایه‌گذاران قبلی شرکت گلدمن ساکس (Goldman Sachs) است. با جست‌وجوی نام استرمک در اینترنت با مقالات درخشانی در خصوص او روبه‌رو می‌شویم. این سرمایه‌گذار موفق در سن ۲۰ سالگی به شهرت رسید و بسیاری از افراد در آن زمان از او به عنوان نابغه‌ای در دنیای اقتصاد یاد می‌کردند.

فلنری اسوسیتس در سال ۲۰۱۷ اعلام کرده بود که قصد دارد زمین‌هایی را که توسط اتوبان به دو بخش روستایی و شهری تقسیم شده را خریداری کرده و آن را به جامعه‌ای با هزاران نفر تبدیل کند. با این وجود، به‌نظر می‌رسد که این شرکت به ساکنین اطراف زمین‌های یادشده نسبت به هدف خود اطلاع‌رسانی نکرده و در واقع کنگره‌ی محلی منطقه نیز از این موضوع بی‌خبر بوده است.

فلنری اسوسیتس هفته‌ی گذشته درخواست خود برای ساخت شهرک یادشده را به مقامات مربوطه ارسال کرد و حالا قصد دارد تا برنامه‌های خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارد. گفته می‌شود بیشتر زمین‌های خریداری‌شده توسط این شرکت از نوع زراعی بوده و همین موضوع دلیل اصلی تلاش فلنری اسوسیتس برای ارتباط با مسئولین محلی بوده است. گفته می‌شود این شرکت با وعده‌ی ایجاد مشاغل، مسکن و فضای عمومی سعی خواهد کرد تا مسئولین محلی را متقاعد کند اما در حال حاضر هنوز مشخص نیست که این برنامه با موفقیت به اتمام برسد.

منبع: Mashable

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید