سرقت از فروشگاهی در آمریکا با تفنگ Zapper کنسول NES - تکفارس
سرقت از فروشگاهی در آمریکا با تفنگ Zapper کنسول NES - تکفارس
سرقت از فروشگاهی در آمریکا با تفنگ Zapper کنسول NES - تکفارس

سرقت از فروشگاهی در آمریکا با تفنگ Zapper کنسول NES

مهدی حلوائی
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - 11:29
نینتندو Zapper

در اتفاقی عجیب، سارقی ۲۵ ساله در ایالت کارولینای جنوبی با استفاده از تفنگ نوری زپر (Zapper) کنسول بازی NES شرکت نینتندو از فروشگاهی سرقت کرد. این چندمین باری است که سارقان از سلاح‌های قلابی استفاده می‌کنند و همین موضوع بار دیگر نگرانی‌ها را در خصوص امنیت مردم افزایش داده است.

مطالب مرتبط:

بر اساس گزارش مقامات یورک کانتی، سارق مذکور تفنگ نوری زپر را با اسپری مشکی رنگ کرده تا آن را به شکل یک سلاح واقعی در بیاورد. نیروی پلیس دقایقی بعد از سرقت موفق شده تا این سارق را در پارکینگ شناسایی و دستگیر کند. نینتندو زپر را در ساال ۱۹۸۰ به همراه کنسول NES برای بازی‌هایی مانند Duck Hunt و Gumshoe عرضه کرد. این اسلحه با کمک یک حسگر اپتیکال داخلی، ورودی کاربر را به خروجی روی تصویر تبدیل می‌کند.

نتیجه‌ی تحقیقات کنگره در سال ۱۹۹۰ نشان داد که بیش از ۱۵ درصد از سرقت‌های آمریکا با استفاده از سلاح‌های قلابی و فیک انجام شده است. این سلاح‌ها از نظر ظاهری تفاوت چندانی با نمونه‌های واقعی ندارند و به همین دلیل بسیاری از دادگاه‌های آمریکا جریمه‌ی مشابهی را برای استفاده از این سلاح‌ها برای متهمان در نظر می‌گیرند. همچنین ایالت نیویورک اخیراً برای افزایش امنیت شهروندان، خرید و فروش سلاح‌های فیکی که شبیه به نمونه‌های واقعی هستند را ممنوع اعلام کرده بود.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید