نینتندو شبیه ساز بازی‌ های سوییچ روی کامپیوتر را از دسترس خارج می کند - تکفارس 
نینتندو شبیه ساز بازی‌ های سوییچ روی کامپیوتر را از دسترس خارج می کند - تکفارس 

نینتندو شبیه ساز بازی‌ های سوییچ روی کامپیوتر را از دسترس خارج می کند

مهدی حلوائی
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 22:24
نینتندو سوییچ

پس از حذف ماد حالت چندنفره‌ی نسخه‌ی شبیه‌سازی‌ شده‌ی بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild، نینتندو حالا دستور حذف لاکپیک (Lockpick) از اینرتنت را صادر کرده است. این شبیه‌ساز امکان استفاده‌ی کد دیجیتالی بازی‌های سوییچ در شبیه‌سازهایی مانند ریوجینکس (Ryujinx) و یوزو (Yuzu) را روی کامپیوتر فراهم می‌کند.

مطالب مرتبط:

نینتندو در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده که لاکپیک اجازه‌ی دورزدن سیستم‌های امنیتی کنسول دستی سوییچ را به کاربران داده و فرآیند نقض قوانین کپی رایت و اجرای نسخه‌ی غیرقانونی بازی‌های کنسول یادشده روی سیستم‌های مادشده را آسان می‌کند. در حال حاضر لاکپیک تنها راه قانونی شبیه‌سازی بازی‌های سوییچ بوده و احتمالاً با حذف آن از اینترنت، کاربران به سمت دانلود و اجرای غیرقانونی بازی‌های این دستگاه روی کامپیوتر ترغیب خواهند شد.

هرچند که در حال حاضر امکان دانلود لاکپیک از گیت هاب وجود دارد اما احتمالاً به‌زودی فایل‌های این شبیه‌ساز از وب‌سایت یادشده حذف خواهد شد. در همین حال رفتار سختگیرانه‌ی نینتندو باعث شده تا تیم توسعه‌دهنده‌ی اسکای‌لاین (Skyline)، شبیه‌ساز بازی‌های سوییچ روی اندروید، نیز برای جلوگیری از هرگونه اقدام قانونی، توسعه‌ی این اپلیکیشن را متوقف کنند. با این وجود، بیلدهای اسکای لاین کماکان در گیت هاب وجود خواهد داشت و کد منبع آن نیز با عموم به اشتراک گذاشته خواهد شد. برنامه‌‌ی بعدی تیم توسعه‌دهنده‌ی این شبیه‌ساز، ساخت شبیه‌ساز بازی‌های کامپیوتر برای اندروید است.

لاکیپک سال‌هاست که قابلیت شبیه‌سازی بازی‌های سوییچ روی کامپیوتر را ارائه می‌دهد و از این رو گفته‌ می‌شود که اقدام قانونی اخیر نینتندو علیه تیم توسعه‌دهنده‌ی این اپلیکیشن تنها به این دلیل است که بازی جدید The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom اخیراً پیش از عرضه‌ی رسمی برای کنسول سوییچ روی کامپیوتر اجرا شده بود. تیم سازنده‌ی شبیه‌ساز ریوجینکس اعلام کرده که این اقدام نینتندو به معنای پایان شبیه‌سازها روی پلتفرم کامپیوتر نیست اما تیم یوزو هنوز در این خصوص بیانیه‌‌ای منتشر نکرده است.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.