تیک تاک در دانشگاه های آمریکا ممنوع می شود - تکفارس 
تیک تاک در دانشگاه های آمریکا ممنوع می شود - تکفارس 
تیک تاک در دانشگاه های آمریکا ممنوع می شود - تکفارس 

تیک تاک در دانشگاه های آمریکا ممنوع می شود

مهدی حلوائی
۶ بهمن ۱۴۰۱ - 13:22
تیک تاک حذف از فروشگاه‌های آنلاین

بایت‌دنس (ByteDance)، کمپانی مادر تیک تاک، چند هفته‌ی پیش تایید کرد که این پلتفرم به اطلاعات شخصی خبرنگاران دسترسی داشته و از آن‌ها جاسوسی می‌کرده است. همین موضوع باعث شد تا تیک تاک در آمریکا با محدودیت‌های متعددی مواجه شود و پس از ممنوعیت استفاده از این اپلیکیشن در دستگاه‌های دولتی، امروز نوبت به دانشگاه‌های آمریکا رسیده تا استفاده از آن را ممنوع کنند.

برخی از دانشگاه‌های آمریکا امروز محدودیتی را روی شبکه‌های وای فای خود ایجاد کردند که امکان استفاده از تیک تاک توسط دانشجویانی که به اینترنت همراه دسترسی ندارند را غیرممکن می‌کند. علت اصلی این موضوع نیز احتمال جمع‌آوری اطلاعات شخصی دانشجویان توسط تیک تاک و دسترسی دولت چین به این اطلاعات است. با این وجود، تیک تاک چنین موضوعی را رد و اعلام کرده که در این خصوص آماده‌ی گفت‌وگو با مقامات ایالت‌های مختلف آمریکا است.

ممنوعیت استفاده از تیک تاک در دانشگاه‌های آمریکا با انتقادات شدیدی از سوی دانشجویان روبه‌رو شده چرا که آن‌ها این ممنوعیت را نوعی جلوگیری از دسترسی به اخبار و اطلاعات می‌دانند. در حال حاضر تیک تاک با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و احتمال ممنوعیت کلی آن در آمریکا نیز وجود دارد. همچنین روز گذشته اتحادیه اروپا این پلتفرم را به ممنوعیت در کشورهای اروپایی تهدید کرد.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید