مایکروسافت نیز از توافق‌نامه پاریس حمایت کرد - تکفارس 
مایکروسافت نیز از توافق‌نامه پاریس حمایت کرد - تکفارس 
مایکروسافت نیز از توافق‌نامه پاریس حمایت کرد - تکفارس 

مایکروسافت نیز از توافق‌نامه پاریس حمایت کرد

مسلم رفیعی
۱۲ آذر ۱۳۹۸ - 10:30
مایکروسافت نیز از توافق‌نامه پاریس حمایت کرد - تکفارس 

مدیرعاملان بسیاری از شرکت‌های فناوری ازجمله مایکروسافت، اپل و گوگل، بیانیه اتحاد در قبال توافق‌نامه پاریس را امضاء کرده‌ و همچنین از دولت ایالات‌متحده درخواست کرده‌اند تا بخشی از مبارزه علیه تغییرات آب‌وهوایی باشد. به گفته سازمان ملل:

هدف اصلی توافقنامه پاریس، تقویت واکنش جهانی به تهدید تغییرات آب‌وهوایی، با حفظ افزایش دمای جهانی قرن جاری در زیر ۲ درجه سانتی‌گراد در نقاظ صنعتی نشده و همچنین پیگیری تلاش‌ها برای محدود کردن افزایش دما حتی تا ۱.۵ درجه سانتی‌گراد است.

ترامپ در اوایل حکومت خود از توافق‌نامه پاریس کناره‌گیری کرد. این اقدام رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده، حال که از وی درخواست پایبندی به این نوافق‌نامه شده، بیشتر موردتنفر قرارگرفته است. این خبر در سال ۲۰۱۷ اعلام شد، اما ایالات‌متحده همچنان تا سال ۲۰۲۰ به‌عنوان بخشی از این توافق‌نامه باقی خواهد ماند. در نامه‌ای سرگشاده در رابطه با تعهد شفاهی رئیس‌جمهور آمریکا به سیاست اول این کشور نوشته‌شده که:

ماندن در توافق‌نامه پاریس، توان رقابتی ما را در بازارهای جهانی تقویت کرده و ایالات‌متحده را رهبر فناوری‌های جدید می‌سازد که این موضوع باعث حمایت از تغییرات شده و زمینه‌های لازم را برای کارگران و جوامع ما فراهم و درنهایت، باعث ایجاد مشاغل و شرکت‌های گوناگون جدید خواهد شد. این مهم همچنین به وسیله تنظیم اهداف روشن، از سرمایه‌گذاری پشتیبانی کرده که این موضوع نیز برنامه‌ریزی بلندمدت را ممکن می‌سازد. پایبندی به این توافق‌نامه، ابتکار را برای دستیابی به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای با تحمل هزینه‌های پایین، تشویق می‌کند.

در کنار شرکت‌های تکنولوژی، مدیران شرکت‌های معتبری مانند: دیزنی، L’Oreal و MAsterCard نیز در این تلاش سهیم بوده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید