رازر موتورولا قرار نیست مانند گلکسی فولد با شکست مواجه شود - تکفارس 
رازر موتورولا قرار نیست مانند گلکسی فولد با شکست مواجه شود - تکفارس 
رازر موتورولا قرار نیست مانند گلکسی فولد با شکست مواجه شود - تکفارس 

رازر موتورولا قرار نیست مانند گلکسی فولد با شکست مواجه شود

سید محمد معلمی
۲۵ آبان ۱۳۹۸ - 15:00
رازر موتورولا قرار نیست مانند گلکسی فولد با شکست مواجه شود - تکفارس 

لنوو به عنوان شرکت مالک موتورولا با معرفی گوشی تاشو خود موسوم به رازر (RAZR) سعی کرد تا نشان دهد گوشی‌های هوشمند در آینده چه شکلی خواهند بود. این دستگاه اگرچه شباهت زیادی به مدل نوستالژیک RAZR V3 دارد که بیش از ۱۰ سال پیش معرفی شد ولی امکانات و مشخصات فنی آن مربوط به سال ۲۰۱۹ هستند و از همه مهمتر، صفحه نمایش آن قابلیت تا شوندگی دارد.

بر خلاف دو گوشی تاشو دیگر یعنی گلکسی فولد سامسونگ و میت ایکس هوآوی که چندی پیش معرفی شدند، این محصول موتورولا هم سبک‌تر بوده و هم فشرده‌تر است.

زمانی که دستگاه‌های تولید شده توسط سامسونگ و هوآوی تا می‌شوند، گویا تبلت هستند و نه گوشی. در سمت مخالف، فرقی نمی‌کند که موتورولا رازر را به چه شکلی مورد استفاده قرار می‌دهید چرا که در هر صورت یک تلفن همراه است. حال سؤالی که به وجود می‌آید این است: آیا این موبایل هم مشکلات گلکسی فولد را خواهد داشت یا خیر؟

اگر به خاطر بیاورید، در ماه‌های اولیه سال ۲۰۱۹ و زمانی که سامسونگ گلکسی فولد را معرفی کرد، به خاطر برخی مشکلات مربوط به صفحه نمایش انعطاف‌پذیر، کمپانی کره‌ای مجبور شد ورود این محصولش را به بازار متوقف کند. ضمن اینکه تنها پس از چند روز استفاده، افرادی که این گوشی را خریده بودند خبر دادند که دقیقاً از جایی که دستگاه تا می‌شود، برآمدگی‌هایی به وجود آمده و نمایشگر در آن قسمت‌ها خاموش شده است. حالا کمپانی کره‌ای محصول تاشو خود را احیا و با قیمت ۱۹۸۰ دلار به بازار آورده است.

این‌بار و به توجه به مشکلاتی که گلکسی فولد داشت، از موتورولا سؤال شد که مقاومت گوشی رازر چگونه است؟ یا دقیق‌تر بگوییم، این شرکت چه اقداماتی انجام داده تا از مقاومت این محصولش اطمینان داشته باشد و آیا مطمئن است که در دراز مدت مشکلی برای صفحه نمایش آن به وجود نخواهد آمد یا خیر؟.

این شرکت در جواب می‌گوید:

ما موتورولا رازر را تنها زمانی روانه بازار کردیم که مطمئن شدیم مشکلی ندارد و آماده است. ما به مقاومت بالای این نمایشگر اعتماد کامل داریم و بر اساس تحقیقاتی که انجام داده‌ایم، مطمئنیم که حداقل به اندازه مدت عمر یک گوشی هوشمند معمولی دوام خواهد آورد. باز هم تأکید می‌کنیم که این یک تکنولوژی جدید است و خود را متعهد کرده‌ایم که همزمان با رشد صنعت، ما هم این فناوری را گسترش دهیم. بنابراین محصولی را ساخته‌ایم تا مطمئن شویم هر کسی که رازر را می‌خرد، از کار کردن با آن لذت خواهد برد

به هر حال، امیدواریم زمانی که موتورولا رازر در ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ به بازار می‌آید، مشکلی نداشته باشد و با قیمت تقریباً ۱۵۰۰ دلاری، محصولی در اختیار مشتریان قرار گیرد که این افراد بدانند در حال پرداخت هزینه‌ای هستند که می‌تواند انتظارات آنها را به همان میزان برآورده کند.

موتورولا حین پاسخ خود به سؤال مطرح شده به پکیج خدمات در سطح جهانی اشاره کرد. البته اگرچه این گوشی قرار است در ابتدا در ایالات متحده خرید و فروش شود ولی اگر این دستگاه به سایر کشورها هم آمد، در صورتی که مشکلی برای نمایشگر یا هر قسمت دیگر ایجاد شد، می‌توان آن را در عرض ۲۴ ساعت تعمیر نمود. به علاوه، چنان‌چه نمایشگر هنگام استفاده معمولی با آسیب مواجه گردید، موتورولا آن را بدون هیچ هزینه دریافتی تعمیر می‌کند اما اگر به دلایل دیگری خراب شد که شامل وارانتی نمی‌شدند، افراد باید ۲۹۹ دلار بپردازند.

در ویدیوی زیر می‌توانید با روند طراحی، ساخت و تولید موتورولا رازر آشنا شوید:

 

همان‌طور که می‌دانید، این گوشی تاشو قرار است فقط از طریق اپراتور ورایزن (Verizon) به فروش برسد. به همین دلیل از موتورولا سؤال پرسیده شد که آیا می‌خواهد آن را به مشتریان دیگر شبکه‌ها هم بفروشد یا خیر. متأسفانه پاسخ دریافت شده منفی بود. این کمپانی در جواب این سؤال می‌گوید:

ما رابطه‌ای طولانی با ورایزن داریم و خوشحالیم که با این اپراتور همکاری کرده‌ایم تا پیشرفته‌ترین گوشی تاشو جهان را تولید کنیم و به بازار بیاوریم. ما همکاری خود را با این شرکت ادامه خواهیم داد تا به اهداف ترسیم شده اولیه دست یابیم. بنابراین موتورولا رازر فعلاً مخصوص اپراتور ورایزن خواهد بود

گوشی برای نسل بعد

علی‌رغم اینکه مهم‌ترین بخش موتورولا رازر نمایشگر ۶٫۲ اینچی تاشو آن به نام Flex View است و می‌تواند تصاویر را با رزولوشن ۲۱۴۲*۸۷۶ پیکسلی پخش کند ولی نباید از سایر مشخصات فنی این موبایل فوق‌العاده فراموش کنیم زیرا یک صفحه نمایش بیرونی به نام Quick View در آن قرار گرفته که ۲٫۷ اینچی است و رزولوشن ۸۰۰*۶۰۰ پیکسلی دارد تا با استفاده از آن بتوان بسیاری از کارهای روزانه یعنی برقراری تماس، مشاهده اعلانات، پاسخ دادن به پیام‌ها و حتی پرداخت‌های بانکی را بدون باز کردن گوشی انجام داد.

پردازنده هشت هسته‌ای موتورولا رازر کووالکوم اسنپدراگون ۷۱۰ است که شاید سرعت آن مانند تراشه‌های سری ۸۰۰ نباشد ولی می‌تواند بدون مشکل خاصی برنامه‌ها و حتی بازی‌ها را اجرا کند. دیگر ویژگی‌های این موبایل هم عبارتند از رم ۶ و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی، دوربین عقب با لنز ۱۶ و دوربین جلو با لنز ۵ مگاپیکسلی و باتری ۲۵۱۰ میلی‌آمپری. ضمن اینکه در ابتدا، این دستگاه از اندروید ۹ پای به عنوان سیستم عامل استفاده می‌کند ولی انتظار می‌رود به زودی به اندروید ۱۰ آپدیت شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید