موتورولا یک گوشی هوشمند انعطاف پذیر که می تواند دور مچ دست بپیچد به نمایش گذاشت - تکفارس 
موتورولا یک گوشی هوشمند انعطاف پذیر که می تواند دور مچ دست بپیچد به نمایش گذاشت - تکفارس 
موتورولا یک گوشی هوشمند انعطاف پذیر که می تواند دور مچ دست بپیچد به نمایش گذاشت - تکفارس 

موتورولا یک گوشی هوشمند انعطاف پذیر که می تواند دور مچ دست بپیچد به نمایش گذاشت

افشین نوری
۴ آبان ۱۴۰۲ - 12:42
موتورولا

موتورولا دوباره ایده گوشی هوشمند انعطاف پذیر را ارائه کرده و دیروز در کنفرانس Lenovo Tech World ’23 یک گوشی مفهومی جدید به نمایش گذاشت.

این گوشی هوشمند از یک صفحه‌نمایش OLED با شاسی نارنجی‌رنگ در پشت بهره می برد. این گوشی به‌راحتی دور مچ دست خم می‌شود و مانند دستبند به نظر می‌رسد.

ظاهرا در پنل پشتی این گوشی آهن‌ربایی برای نگه‌داشتن ایمن آن روی مچ ست وجود دارد. به گفته موتورولا، این گوشی مفهومی دارای وضوح FHD+ در سراسر نمایشگر است که در حالت صاف قطری برابر ۶.۹ اینچ دارد. این گوشی هنگامی که صاف می‌شود، تجربه کامل اندروید را مثل هر گوشی دیگری ارائه می‌دهد.

موتورولا

گفتنی است TCL نیز در سال ۲۰۱۹ گوشی مشابهی به نمایش گذاشته بود، اما به نظر می رسد که این فرم‌فکتور هنوز محدودیت هایی در استفاده عملی دارد. برای مثال، مشخص نیست که این گوشی‌ها چقدر سنگین خواهند بود یا چقدر ممکن است مچ دست را گرم کند. قیمت و دوام آن‌ها نیز می‌تواند موضوعات دیگری باشند.

تقاضا برای این نوع گوشی ها ممکن است هنوز زیاد نباشد. IDC در دسامبر گزارش داده بود که گوشی‌های تاشو تنها حدود ۱ تا ۲ درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص داده‌اند. البته IDC انتظار دارد که بازار تاشو به سرعت رشد کند.

موتورولا همچنین خود را برای معرفی دستگاه‌های جدیدی آماده می‌کند که امکان تماس دو طرفه ماهواره ای و پیام های متنی را فراهم خواهد کرد. موتورولا قصد دارد ماژول موبایلی ماهواره ای Tiantong را تا پایان ماه جاری معرفی کند. همانطور که عنوان می گوید، این ماژول امکان تماس های تلفنی ماهواره ای دو طرفه و پیام های متنی را میسر خواهد کرد. این ماژول قرار است به ماهواره چینی Tiantong-1 که در سری Huawei Mate 60 هم استفاده شده وصل شود.

در حال حاضر جدیدترین گوشی موتورولا با نام Defy 2 از اتصال ماهواره ای پشتیبانی می کند. موتورولا اخیرا از گوشی جدید ThinkPhone در نمایشگاه CES 2023 رونمایی کرد و به‌تازگی اطلاعات تازه‌ای درباره قیمت آن فاش شده است. 

موتورولا این گوشی را با همکاری لنوو ارائه کرده است و ظاهرا نسخه تغییرنام یافته گوشی موتورولا اج ۳۰ فیوژن است. این گوشی از یک نمایشگر ۱۴۴ هرتزی و تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس بهره می‌برد و دارای دوربین ۵۰ و ۱۳ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی در جلو است. این گوشی مجهز به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ بی‌سیم است. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید