مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی هنوز در حال تولید می‌باشد و تاریخ عرضه‌ی آن مشخص نشده است - تکفارس 
مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی هنوز در حال تولید می‌باشد و تاریخ عرضه‌ی آن مشخص نشده است - تکفارس 
مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی هنوز در حال تولید می‌باشد و تاریخ عرضه‌ی آن مشخص نشده است - تکفارس 

مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی هنوز در حال تولید می‌باشد و تاریخ عرضه‌ی آن مشخص نشده است

بهنام خدابخشی
۲۱ آبان ۱۳۹۸ - 08:59
مک‌بوک پرو 16 اینچی هنوز در حال تولید می‌باشد و تاریخ عرضه‌ی آن مشخص نشده است

برخلاف انتظارها کمپانی اپل در ماه اکتبر سال جاری مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی را معرفی نکرد، در حالی که بسیاری از کاربران منتظر رونمایی از این دستگاه بودند. اکنون بر اساس نظرات جامعه‌ی تحلیلگران IDC، به گزارش Forbes، به احتمال زیاد سال ۲۰۲۰ میلادی نیز این دستگاه همچنان در حال تولید خواهد بود و امیدی به رونمایی از آن وجود ندارد.

جامعه‌ی تحلیلگران در این خصوص اعلام نموده است، مک بوک پرو ۱۶ اینچی به این دلیل در حال تولید خواهد ماند که اپل سعی دارد نیازهای بازار را بسنجد و سپس اقدام به راه‌اندازی یک مک‌بوک جدید متناسب با نیازهای کاربران تولید و عرضه نماید. از طرفی دیگر ممکن است در ماه نوامبر سال جاری شرایط عرضه‎‌ی این دستگاه برای اپل فراهم باشد و اقدام به رونمایی از مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی نماید. به گفته‌ی Forbes، حقیقت تولید این دستگاه توسط منابع خبری موجود در کشورهای آسیایی تایید شده است.

علت تاخیر در معرفی مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی

یکی از دلایلی که می‌توانید تاخیر در عرضه‌ی مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی را توجیه نماید مشکلات مربوط به صفحه‌ کلید مک‌بوک‌ها می‌باشد. در جدیدترین نسخه‌های مک‌بوک به لطف استفاده از صفحه‌کلید پروانه‌ای عملکرد کلیدهای کیبورد با مشکل روبرو شده است. حتی کمپانی اپل در جدیدترین مدل‌های مک‌بوک پرو صفحه‌ کلید پروانه‌ای را اجرا نموده ولی اکنون شایعاتی وجود دارد که گویا اپل قصد دارد در نسل بعدی از صفحه‌کلید مدل قیچی در ساخت کیبورد مک‌بوک استفاده نماید.

تغییر تکنولوژی طراحی صفحه کلید می‌تواند دلیل بسیار خوبی برای تاخیر در معرفی سری جدید مک‌بوک پروهای اپل باشد.

جنبه‌های دیگری نیز می‌تواند در این تاخیر تاثیرگذار باشند. طراحی مجدد Touch Bar برای یک صفحه‌نمایش جدید و بزرگتر ممکن است سبب ایجاد تاخیر در تولید این دستگاه گردد.

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند سبب ایجاد چنین موضوعی گردد و خارج از دسترس اپل می‌باشد، مسئله‌ی تولید CPU است. در صورتی که کمپانی اپل همچنان قصد داشته باشد تا با پردازنده‌های Comet Lake کمپانی اینتل به فعالیت خود ادامه دهد، نمی‌توان به عرضه‌ی زودهنگام این دستگاه امیدوار بود، زیرا کمپانی اینتل اخیرا با مشکلات بسیار زیادی در زمینه‌ی تولید پردازنده‌های ۱۴ نانومتری روبرو شده و ممکن است این مسئله تا سال ۲۰۲۰ میلادی نیز ادامه یابد. درصورتی که اپل پردازنده‌ی لازم جهت تولید مک‌بوک پرو را نداشته باشد تنها باید صبر کرد تا گشایش در تولید آن‌ها ایجاد شود و هیچ راه چاره‌ی دیگری نیست. یکی دیگر از دلایل تاخیر در تولید مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی می‌تواند اعمال تغییرات بر روی پردازنده‌ی AMD Zen 2 باشد، به خصوص که هنوز قابلیت استفاده از نسخه‌ی موبایلی آن‌ها نیز فراهم نشده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید