تسلا مدل ۳ اکنون کارآمدترین خودروی الکتریکی است - تکفارس 
تسلا مدل ۳ اکنون کارآمدترین خودروی الکتریکی است - تکفارس 
تسلا مدل ۳ اکنون کارآمدترین خودروی الکتریکی است - تکفارس 

تسلا مدل ۳ اکنون کارآمدترین خودروی الکتریکی است

مسلم رفیعی
۲۰ آبان ۱۳۹۸ - 13:30
تسلا مدل ۳ اکنون کارآمدترین خودروی الکتریکی است - تکفارس 

در کنار Hyundai Ioniq Electric، یک قهرمان جدید بهره‌وری نیز در شهر وجود دارد. EPA (سازمان حفاظت محیط‌زیست) به‌طور رسمی Tesla Model 3 Standard Range-Plus را به‌عنوان کاراترین خودروی فروش‌ رفته در ایالات‌متحده برآورد کرده‌ است.

این یک نکته مثبت است که برآورد سازمان حفاظت محیط‌زیست به قدرت و توان الکتریکی توجه چندانی ندارد. سازمان EPA از یک معیار به نام مایل بر هر گالن استفاده می‌کند، تا نشان دهد که یک خودروی برقی یا هیبریدی تا چه‌اندازه کارا است، زیرا آن‌ها از سوخت‌های فسیلی بهره نبرده و به‌صورت الکتریکی انرژی خود را به دست می‌آورند. این واحد، فاصله‌ای است که یک اتومبیل می‌تواند با سوخت الکتریکی و با معادل انرژی موجود در یک گالن بنزین، طی نماید.

در این حوزه، Hyundai Ioniq Electric به مدت طولانی پادشاه بوده و میزان برآورد شده این معیار برای این خودرو از سوی سازمان حفاظت از محیط‌زیست، معادل ۱۳۶ مایل بر گالن برآورد شده‌ است، بااین‌حال، این شرکت یک باتری بزرگ‌تر را در خودروی سال ۲۰۲۰ خود قرار داده است. درحالی‌که این ارتقا، محدوده فاصله طی شده را تا ۱۷۰ مایل (نسبت به ۱۲۴ مایل) افزایش داده، اما کارایی را نیز به ۱۳۳ مایل بر گالن کاهش می‌دهد، زیرا موتورهای جدید قادر خواهند بود تا قدرت را از ۱۱۸ به ۱۳۴ اسب‌بخار افزایش دهند.

این ویژگی به مدل ۲۰۲۰ این امکان را می‌دهد که تاج بهره‌وری را بالای سر ببرد و با توجه به وب‌سایت EPA، این خودرو، این کار را با تازه‌ترین درجه‌بندی این ماشین انجام داده است. EPA برآورد می‌کند که Model 3، به همان معیار ۱۴۱ مایل بر گالنی بازگردد. نه‌تنها این کار با بهترین شیوه توسط مدل جدید انجام می‌شود، بلکه می‌تواند این عنوان را از مدل فعلی نیز برباید.

اگر کمی در فهم موضوع مایل بر گالن مشکل دارید، اجازه دهید آن را فوق‌العاده ساده کنیم: Tesla Model 3 با انرژی یک گالن بنزین، حدود ۱۴۱ مایل را طی می‌کند. این همه کارایی باور نکردنی است، آن‌هم درحالی‌که بیشتر سدان‌ها با این میزان انرژی، چند ده مایل را طی خواهند نمود.

البته، Ioniq Electric هنوز هم یک گزینه مناسب برای کسانی است که قصد عزیمت به سبک زندگی الکتریکی را دارند. این ماشین مقرون‌به‌صرفه‌تر از Model 3 Standard Range Plus با قیمت پایه ۴۰ هزار دلار است. قیمت پایه مدل ۲۰۱۹ The Ioniq Electric در حدود ۳۱٫۲۴۵ دلار است.  مدل ۲۰۲۰، صرف‌نظر از ارتقای باتری و موتورهای جدید، تجهیزات جدیدی را نیز به ارمغان خواهد آورد، بنابراین قیمت آن ممکن است که افزایش یابد. فارغ از قیمت، این اتومبیل واجد شرایط ۷،۵۰۰ دلار مالیات فدرال آمریکا است؛ اما مالیات تسلا تقریباً از بین رفته‌ است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید