مایکروسافت از ویژگی‌های جدید اکسل رونمایی کرد - تکفارس 
مایکروسافت از ویژگی‌های جدید اکسل رونمایی کرد - تکفارس 
مایکروسافت از ویژگی‌های جدید اکسل رونمایی کرد - تکفارس 

مایکروسافت از ویژگی‌های جدید اکسل رونمایی کرد

مسلم رفیعی
۱۵ آبان ۱۳۹۸ - 11:08
مایکروسافت از ویژگی‌های جدید اکسل رونمایی کرد - تکفارس 

طی رویداد Ignite امسال، مایکروسافت برخی بهبودها را که طی هفته‌ها و ماه‌های آینده به برنامه اکسل می‌آیند را معرفی نمود. در حال‌ حاضر در مورد برخی از این ویژگی‌ها شناخت داریم، مانند تابع XLOOKUP جدید و همچنین آرایه‌های پویا که با اجازه دادن جهت نمایش نتایج در سلول‌های متعدد، فرمول‌ها را توانمندتر می‌سازند. مایکروسافت اعلام کرد که ویژگی آرایه‌های پویا به‌صورت عمومی در این هفته در دسترس خواهد بود، اما عرضه عمومی XLOOKUP قرار است که طی ماه‌های آینده انجام شود.

بااین‌حال، ویژگی‌های جدید دیگری نیز وجود دارند که به اکسل خواهند آمد. مثلاً پرسش‌نامه‌های طبیعی زبانی که درواقع بخشی از ویژگی‌ Ideas اکسل هستند. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که از زبان طبیعی برای پرسیدن سؤالات خاصی استفاده کرده و اکسل نیز با استفاده از داده‌های سند موردنظر، به شما پاسخ دهد. این قابلیت دو روز پیش در Office Insiders قرارگرفته و در آینده نیز بر روی مک، ویندوز و وب، البته فعلاً فقط در زبان انگلیسی، در دسترس قرار خواهد گرفت.

یک ویژگی جدید دیگر که به نام Sheet View شناخته می‌شود،  قرار است در هنگام همکاری جهت کار بر روی یک صفحه اکسلی، مورداستفاده قرار گیرد. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد که انتخاب کنند که آیا طبقه‌بندی و فیلترهای آن‌ها برای هرکسی که بر روی سند موردنظر کار می‌کند نشان داده شوند و یا اینکه فقط برای خود کاربر؟ با این ویژگی، دیگر داده‌ها به‌طور مرموزی برای افراد دیگر که بر روی سند موردنظر کار می‌کنند، گم نخواهند شد. اگر کاربر تغییرات را فقط برای خود ایجاد کند، این نما می‌تواند ذخیره شود تا بدین شیوه بتوان آن را به‌عنوان یک نمای مجزا و بدون اخلال در کار سایر کاربران، دوباره مورداستفاده قرار داد. قابلیت Sheet View قبل از پایان سال ۲۰۱۹ میلادی در نسخه اینترنتی اکسل موجود خواهد شد.

ویژگی جدید دیگر،  Office Scripts نام دارد که به کاربران اجازه می‌دهد که به‌راحتی و بدون کد نویسی، یک سری اقدامات را ثبت کرده و سپس توالی انجام آن‌ها را به‌عنوان اتوماسیونی جهت خودکار کردن اقدامات آینده ذخیره نمایند. این الگوها بر روی OneDrive for Business قابل ذخیره‌سازی هستند و می‌توان آن‌ها  را در کتاب‌‌های کاری (workbooks) مختلف مجدداً مورداستفاده قرار داد. این ویژگی نیز قبل از پایان سال جاری میلادی به اکسل اینترنتی خواهد آمد.

درنهایت، مایکروسافت توانایی طبقه‌بندی اسناد بر اساس حساسیت اطلاعات را معرفی کرد. برچسب زدن دستی در حال حاضر بر روی دستگاه‌های مک و گوشی‌های تلفن همراه موجود است، اما این ویژگی اکنون در حال اضافه‌شدن به اکسل ویندوزی و اینترنتی نیز هست. همچنین می‌توان این قابلیت را به گونه‌ای طراحی کرد که برچسب‌های حساسیت به‌صورت خودکار اعمال شوند. این قابلیت نیز در حال عرضه به کاربران Fast ring Insiders ویندوز بوده و همچنین در پیش‌نمایش خصوصی (private preview) وب نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید