گلکسی اس ۱۰ لایت این شکلی خواهد بود - تکفارس 
گلکسی اس ۱۰ لایت این شکلی خواهد بود - تکفارس 
گلکسی اس ۱۰ لایت این شکلی خواهد بود - تکفارس 

گلکسی اس ۱۰ لایت این شکلی خواهد بود

سید محمد معلمی
۱۳ آبان ۱۳۹۸ - 17:32
گلکسی اس ۱۰ لایت این شکلی خواهد بود - تکفارس 

گوشی‌های خانواده گلکسی اس ۱۰ حدوداً ۹ ماه پیش معرفی شدند و سامسونگ از آن زمان تا کنون تمام تمرکز خود را روی تولید سری گلکسی اس ۱۱ گذاشته است اما شایعاتی به گوش می‌رسد که کمپانی کره‌ای قصد دارد یک عضو دیگر را به خانواده پرچمداران نیمه اول سال ۲۰۱۹ خود اضافه کند و آن را گلکسی اس ۱۰ لایت بنامد.

ظاهری شبیه به گلکسی اس ۱۰ پلاس در جلو و گلکسی اس ۹ در عقب

پتنتی که اداره حقوق معنوی ایالات متحده در ماه اکتبر دریافت کرده، نشان می‌دهد که سامسونگ تصمیم به ساخت یک گوشی گرفته که شیوه طراحی آن از جلو شبیه گلکسی اس ۱۰ پلاس و از عقب شبیه گلکسی اس ۹ است.

این دستگاه دارای نمایشگری از نوع Infinity-O بوده و حاشیه‌های آن نیز بسیار باریک هستند و در بالا و پایین آن هم نوارهای مشکی رنگ ناچیزی می‌بینیم که البته در مقایسه با نمونه‌های موجود در سایر گوشی‌های خانواده گلکسی اس ۱۰ ضخامت بیشتری دارد ولی وجود آنها مهم است تا کمپانی کره‌ای بتواند قیمت این محصولش را پایین بیاورد.

آن‌طور که شایعه شده، سامسونگ می‌خواهد یک پنل ۶٫۷ اینچی AMOLED با گوشه‌های گرد را در این موبایل جای دهد و دو لنز را نیز به عنوان دوربین سلفی به کار گیرد. اطلاعات دقیقی هنوز در این‌باره به دستمان نرسیده ولی بر اساس رویه موجود، احتمالاً این سنسورها همان‌هایی خواهند بود که در گلکسی اس ۱۰ پلاس وجود داشته‌اند. این یعنی کاربران می‌توانند از دو سنسور ۸ و ۱۰ مگاپیکسلی بهره ببرند و عکس‌های سلفی و پرتره بگیرند.

تکمیل کننده اطلاعات داده شده در بالا، ماژول عمودی دوربین عقب است که دو حسگر در آن قرار گرفته‌اند. در مورد این لنزها هم باید خبرهای بیشتری منتشر شود تا بتوانیم بگوییم دقیقاً چه‌قدر کیفیت دارند اما شایعه شده سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و سنسور دوم زاویه گسترده ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود. البته سامسونگ می‌تواند از همان حسگرهای گلکسی S10e هم بهره ببرد تا آن را به عنوان رقیب جدی برای آیفون ۱۱ روانه بازار کند.

لازم به ذکر است که گلکسی S10e که نمایشگر AMOLED و یک دوربین سلفی دارد، از روزهای ابتدایی سال ۲۰۱۹ که به بازار آمد به خوبی توانست مشتریان را به سمت خود جلب کند ولی آمار فروش آن به هیچ عنوان حتی نزدیک آیفون ایکس آر اپل نیز نیست. به علاوه، محصول اپل در شش ماهه اول سال ۲۰۱۹ پرفروش‌ترین گوشی هوشمند در سرتاسر جهان لقب گرفت حال آن‌که محصول سامسونگ حتی جزو ۱۰ دستگاه پرفروش نیز جایی نداشت. شاید به همین خاطر است که کمپانی کره‌ای تصمیم گرفته گلکسی اس ۱۰ لایت را معرفی کند.

مشخصات فنی قدرتمند ولی بدون جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری

از نظر ظاهری، گلکسی اس ۱۰ لایت شیوه طراحی منحصربفردی خواهد داشت اما گفته می‌شود امکانات داخلی و مشخصات فنی آن شبیه گوشی آتی سامسونگ یعنی گلکسی A91 خواهد بود. بر این اساس، مشتریان باید منتظر بهره‌مندی از پردازنده کووالکوم اسنپدراگون ۸۵۵، ۸ گیگابایت رم و حداقل ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی باشند که البته امکان ارتقای آن با استفاده از یک مموری کارت میکرو SD به میزان ۵۱۲ گیگابایت وجود دارد.

ضمن اینکه همان‌طور که دیروز گفتیم، منبع نیروی این دستگاه یک باتری ۴۳۷۰ میلی‌آمپری است هرچند احتمال دارد این ظرفیت افزایش یابد چرا که عدد استانداردی که کمپانی‌های سازنده همواره اعلام می‌کنند، ۴۵۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت می‌باشد. در یادداشتی دیگر، مشاهده شده که شایعات دال بر فروش یک شارژر سریع ۴۵ واتی همراه این موبایل هستند.

در نهایت کامل کننده این امکانات جذاب، سیستم عامل اندروید ۱۰ و نسخه ۲٫۰ رابط کاربری One UI است و سایر ویژگی‌ها هم عبارتند از: پورت‌های USB-C و اسپیکرهای قرار گرفته در پایین. متأسفانه امکان حضور جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری بسیار پایین بوده و احتمالاً فرصت اتصال به شبکه ۵G نیز فراهم نخواهد بود.

زمان معرفی و قیمت

گلکسی اس ۱۰ لایت یا هر چیزی که سامسونگ آن را می‌نامد، ممکن است در پایان ماه جاری میلادی معرفی گردد و در آخرین روزهای همین ماه هم به بازار بیاید تا برای تعطیلات کریسمس آماده خریدن باشد اما اگر این اتفاق رخ نداد، رونمایی از آن در روزهای ابتدایی سال ۲۰۲۰ بسیار محتمل به نظر می‌رسد.

همان‌طور که گفتیم، کمپانی کره‌ای گلکسی اس ۱۰ لایت را رقیب جدی برای آیفون ۱۱ معرفی خواهد کرد بنابراین امکان دارد قیمت پایه آن هم ۶۹۹ دلار باشد هرچند اگر قرار است محصولش فروش بیشتری نسبت به نماینده اپل داشته باشد، باید آن را با هزینه کمتری به دست مشتریان برساند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید