قابلیت سنجش قند خون به ساعت گلکسی واچ ۷ سامسونگ می‌آید - تکفارس 
قابلیت سنجش قند خون به ساعت گلکسی واچ ۷ سامسونگ می‌آید - تکفارس 
قابلیت سنجش قند خون به ساعت گلکسی واچ ۷ سامسونگ می‌آید - تکفارس 

قابلیت سنجش قند خون به ساعت گلکسی واچ ۷ سامسونگ می‌آید

افشین نوری
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 09:29
گلکسی واچ 7

تاکنون شایعات زیادی درباره ساعت هوشمند گلکسی واچ ۷ سامسونگ وجود داشته است و حالا طبق یک شایعه جدید به نظر می‌رسد که این ساعت به قابلیت سنجش قند خون مجهز خواهد شد.

بر اساس اطلاعاتی که فاش شده است، گلکسی واچ ۷ سامسونگ از قابلیت سنجش قند خون برای پایش سلامت افراد دیابتی بهره خواهد برد. این قابلیت حتی برای افرادی که به‌دنبال یک زندگی سالم هستند مفید خواهد بود.

شرکت‌های دیگری مانند اپل نیز در حال کار روی این قابلیت برای ارائه در ساعت‌های هوشمند خود هستند ولی هنوز موفق به این کار نشدند.

اخیرا سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) با انتشار بیانیه‌ای موافقت خود را با اولین دستگاه غیرپزشکی پایش قند خون دنیا که توسط شرکت دکسکام ساخته شده اعلام کرده بود.

این سازمان درحالی موافقت خود را اعلام کرده که سال گذشته اجازه استفاده از قابلیت پایش قند خون در ساعت‌های هوشمند مانند اپل واچ را نداده بود؛ زیرا به گفته این سازمان، ساعت‌های هوشمند نمی‌توانند به‌طور دقیق سطح قند خون را اندازه‌گیری کنند و این موضوع می‌تواند موجب تشخیص اشتباه در بیماران شود.

FDA گفته است که درحال حاضر هیچ ساعت هوشمندی قادر به اندازه‌گیری مستقیم سطح قند خون نیست. بنابراین کاربران ممکن است در صورت استفاده از این فناوری در ساعت‌های هوشمند، انسولین یا داروهای دیگر را بصورت اشتباه مصرف کنند که این موضوع ممکن است منجر به مرگ نیز شود.

در هرحال، اگر شرکتی بخواهد از این قابلیت در ساعت هوشمند خود استفاده کند باید تائیدیه FDA را دریافت کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید